Memandangkan
Cik Kojah telah beberapa kali meremind KM tentang tag yg dia kenakan pada KM maka dengan penuh malu alah, KM pun menjawaplah tag dia hehehe.....
ATTENTION
Once you've been tagged you are supposed to write a note with 16 random things, facts, habits or goals about you.
At the end, choose 16 people to be tagged.
You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you.
Note with 16 random things, facts, habits or goals about me......
1) Nickname Kebencian_Maharaja yg KM pakai sebenarnya dipetik dr penceritaan dlm sebuah komik Hong Kong yg suka KM baca di hujung 90-an (Senjata Misteri). Ianya sebilang pedang yg dimiliki oleh Maharaja Negeri Yan.
2) Seorang lelaki yg bukan bujang tetapi belum berkawen. Belum berkawen maksudnya belum berkawen 2, 3 atau 4 hehehe......kalau Mem baca harap dia tak merajuk sebab semua ni hanya lawak semata2. Memiliki seorg isteri (yg mendengar cakap) & seorang anak perempuan (yg cakap pandai).
3) Sekarang sedang menyambung pengajian di 'universiti terbuka' dalam pengajian dunia & akhirat. Semoga ilmu yg KM dapat bermanfaat pd diri sendiri & org lain.
4) KM lahir di Perak tapi membesar di Pulau Mutiara. Harapan di masa depan mungkin memiliki sebuah restoren nasi kandaq hehehe...
5) KM kaki bola......maksudnya peminat bola tapi tak bagus bila bermain bola. Weekend ni, KM senyum lebar sebab Man U sama Chelsea kena titik tapi The Red's ran riot with 5-0 win over Villa. Hopefully, kita akan tamatkan kemarau 18 tahun tanpa kejuaraan liga.
6) Selain bola, KM minat investment. Tapi pelaburan cepat kaya seperti Swiss Cash, Yen Li, forex, comodity trade, KM tak mainla. Bukan takut risiko tapi byk yg cenderung nak menipu.
7) KM dulu perokok tegar tapi sekarang dah berjaya kikis tabiat tu sedikit demi sedikit. Paling byk KM hisap 2 batang sehari sekrg. Time cuti, kekadg2 KM tak isap langsung.
8) Sasaran KM sebelum pejam mata, KM ngan Mem harap dapat buat sesuatu yg bleh memberi manfaat kepada masyarakat. Kalau leh buka umah atau bela anak2 yatim pun bagus pe. Sebab Nabi s.a.w telah menyatakan bahawa pembela2 anak2 yatim, di akhirat kelak akan berdampingan dengan Baginda.....
9) Baru 8, ada lagi 8. Ape nak crita lagik ye??? Nama sebenar KM? Biarlah rahsia....bleh?
10) Perkara yg KM fobia dari dulu ialah tempat tinggi ngan darah..............hehehe...kalau korang nk kutuk..kutukla...aku sedar diri....
11) Menjelang April ni KM akan genap setahun di arena blogging ni...........
12) Perkara yg paling liat KM nak buat ialah menjawap tag hehehe...
13) No idea....
14) No idea....
15) No idea...
16) No idea.....
* Memandangkan KM pun dah takde idea maka xde sesapala nak kena tag ngan KM kali ni.......hehehe...