Tuesday, December 10, 2013

Masyarakat biri-biri kah kita??

Selepas mendapat mandat baru utk memerintah Mei lalu, kerajaan mula menyembelih rakyat dengan satu persatu kenaikan...Bermula dgn kenaikan harga bahan bakar, harga gula, duti rokok, tarif elektrik, cukai pintu di KL dan mungkin byk lagi akan menyusul seperti GST, kadar tol lebuhraya, harga minyak mungkin lagi...yg semua atas alasan fiskal utk mengurangkan belanjawan defisit serta kadar hutang negara yg sudah mencecah 53% daripada KDNK negara, yg tertinggi di kalangan negara2 Asia Tenggara...suka atau tidak, tanggunglah wahai rakyat jelata hehehe...Seperit mana bebanan ini, anda terpaksa pikul...mungkin setahun dua nanti menjelang PRU14, kerajaan akan kembali menggula2kan rakyat dgn pelbagai tawaran dan insentif yg akhirnya menyebabkan kita lupa keperitan hari ini....Mungkin benarlah kata seorg wartawan, masyrakat atau rakyat kita seperti biri2....ada waktunya kita akan dijamu sekenyang2nya...sebelum kita disembelih hehehe...salah siapa? Dari rakyatlah yg membina sebuah kerajaan....

3 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Game Penghasil Uang said...

Download Game Slot Penghasil Uang

Anonymous said...

UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin