Wednesday, September 2, 2009

Ramadhan: Manusia datang & pergi.........


Pantas juga masa berlalu. Sedar atau tidak, kita sudah memasuki hari ke-12 berpuasa. Ada yg terjaga puasanya. Tapi ada juga terpaksa ditinggalkan kerana keuzuran atau halangan yg tiba. Ada juga yg sengaja tak berposa dengan seribu satu alasan yg mengarut.
Sedar atau tidak, di bulan yg penuh keberkatan ini juga banyak sekali orang yg pergi meninggalkan dunia & perhiasannya. Saban hari, di sekeliling kita & di dada akhbar, ada saja berita ttg kematian manusia di bulan puasa ni.
Mungkin, mereka tidak berkesempatan mengharungi keberkatan bulan ini dan bulan Ramadhan di tahun2 akan datang. Namun, sama2lah kita berdoa agar Allah terus memberkati kita semua sama ada yg hidup mahupun yg telah pergi bertemu dia. Sedih bila membayangkan mereka yg menyambut Hari Raya nanti tanpa org tersayang di sisi.
* Apakah tahun ni, KM akan menyambut Syawal bersama orang baru? Bukan isteri baru ye tp mungkin ngan anak baru hehehe......Kalau ikut perkiraan doktor, duenya pas raya tapi Allah punya kuasakan. Keadaan Mem sekarang pun dh makin berat & teruk hehehe............

4 comments:

Dee said...

sian kt mem..ko jgn cerewet2 tau..

miss ahjumma said...

Smoge sume slmt ye...amin!

.::WaNiE::. said...

weehhee boleh tak tahniah awal2 semoga semuanya selamat belaka ok.

KM said...

dee- aku cerewet ke or cacing kerawit? hahaha......

atie- insyallah...

wanie- bleh tahniah.....tahniah anda baru saya memenangi tiket penginapan 3 hari 3 mlm dlm kapal selam hingga tenggelam hehehe.......

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin