Wednesday, September 26, 2012

Akulah boss, akulah kuli....

Walaupun keja sendiri tapi mesti cergas awal pagi juga. Kol 6 lebih, KM sudah kuar antar Cikgu Watie ngan Budak Kacak pergi sekolah. On the way balik, KM singgah beli stok kedai dulu. Balik umah kita kira duit dulu. Memandangkan dah hujung bulan maka bykla hutang-piutang nak kena kutip dan kena bayar....hutang bank, duit umah sewa, gaji pekerja, sewa kedai dan macam2 lagi nak kena setella..... Tghari jap lagi....nak kuar beli stok lagi & terus antar ke kedai..pastu kita ambik diorg balik sekolah Dan terus p bank setel apa yg patut.... Ptg or malam nanti, KM mahu antar brg2 dapur yg pelanggan dh order.... Keja sendiri mcm ni la...sendiri towkey...sendiri kuli....at least tiada lagi arahan yg bikin wa sakit jiwa......

3 comments:

♥ ROS ♥ said...

Kt mna yer kedai km ni..?? :)

Dee said...

dh benti keje ke? baguslah bisnes sendiri..semoga sukses..

saya said...

kerja sendiri memang lebih kena kerja keras, sebab kalo rajin kerja, banyak le dapat. tak macam makan gaji, malas ke rajin ke hujung bulan tekat2 atm dapat dah duit. walopon mcm tu, bukan alasan kalo kerja dengan orang kita boleh malas. amanah kerja tu kan kena pikul. lagi takot la kalo main2... duit nak tapi kerja tak buat, camno tu? huhuhu.. apapon, saya harap business anda berjaya! yeayyyy...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin