Monday, January 11, 2010

Panas bila ada yg terbakar..............

Dah lama xupdate calculatorbuta. Rasa boring, xde idea serta sibuk ngan market buat KM kekurangan motivasi utk menulis. Takde pe yg menarik seminggu dua ni kecuali market mula menunjukkan rally sejak awal tahun baru. Apakah rally akan berterusan sehingga Tahun Baru Cina?

Apa yg masih pasas sehingga arini ialah isu penggunaan kalimah ALLAH oleh pihak penerbitan Kristian Katolik serta siri serangan/vandalisme ke atas beberapa gereja. KM taknak ulas sebab isu ni panjang & perlu hujahan ilmiah. Cuma KM simpulkan, tanpa ilmu, mudahnya rakyat diperkotak-katik & ramai antara kita yg melompat2. Kenapa ketika syariat Allah dipermain, ditolak, diperlekeh, kita diam seribu bahasa? KM bimbang isu ini dipanaskan utk sesetgh pihak mencari political milage mereka yg semakin suram......so berhati2lah sebab api yg menyala susah nak dipadamkan........

Apa yg KM nampak jugak isu tersebut telah berjaya mengalih sedikit sebyk tumpuan/kemarahan rakyat terhadap isu2 seperti kehilangan enjin pesawat tempur E-5,
kenaikan harga gula, harga barangan makanan, harga rokok, harga barang keperluan lain. Dan arini juga, pesawah2 kita diutamakan akan mendapat hadiah tahun baru, harga padi diturunkan kepada RM750 setan @ 75sen sekg. Tapi bagaimana ngan harga beras? ada turun jugak kah? atau sekadar mengkayakan golongan taukeh2?

So dalam dunia ni, org yg berkuasa ada strategi utk mengekalkan kuasanya. Kita sebagai org yg di bwh perlu juga ada perkiraan sendiri agar kita tak jadi spt bola yg boleh ditendang2 atau diperdaya. Hidup pasti indah jika kita tahu menilai harga diri & kehidupan kita. Wsalam..........





4 comments:

onniey84 said...

akottnya gambar ular tuu

suw said...

sy nampak km..

kedingnyer km kakakaka

Dee said...

km tu xnak mkn suw..sbb tu keding..kehkehkeh..

ita.itu said...

hehe..km slim melim ko ye..siap bwk handbag lg..kena dera ke..hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin