Tuesday, July 26, 2011

Memiliki rumah dengan tuah??

Ada banyak cara utk anda memiliki sebuah rumah. Cara kebiasaan yang selalu kita buat ialah dengan membelinya. Ini bergantung sepenuhnya pada kemampuan kewangan kita. Lebih besar kelayakan/kemampuan maka lebih besarla rumah yang kita boleh miliki.


Cara lain memilik rumah ialah melalui hadiah daripada ibu-bapa atau saudara. Selalu kalau mak bapak korang kaya & ada banyak rumah, kebarangkalian untuk mendapat satu daripada rumah itu adalah cerah terutama bila mereka mewasiatkan harta tu kepada anda. Kaedah itu boleh dikira sebagai rezeki/extra buat anda yg parentnya memiliki banyak umah semasa hayat mereka. Namun, kaedah itu ini juga boleh mendatangkan mudarat apabila ada satu pihak/ sedara anda yg lain tak dapat setimpal dengan apa yg ada dapat.


Cara lain yg boleh juga berlaku ialah dengan memenangi sesuatu contest/peraduan yang menawarkan hadiah rumah. Jarang berlaku tapi bagi yang giat menyertai peraduan, peluang itu tak mustahil akan berlaku. Contohnya, Juara Akademi Fantasia musim ke berapa entah, tak silap KM menang sebuah rumah.


Di kesempatan ada lebih kurang sebulan lagi ni, anda pun berpeluang tuk menang sebuah rumah teres bernilai RM638,888 yang ditawarkan oleh Nestle melalui Peraduan Nescafe Rumah Idaman. Memandang KM ada beberapa bukti pembelian maka KM akan mencuba nasib lagi hehehe..........Mana tau tuah Road to Benalux 2000 berulang hehehe.....

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin