Wednesday, February 8, 2012

Kesihatan anak perlu diutamakan...........

KM arini MC...Muhammad Adam Irfan demam panas & KM pun sakit sekali. Baru ja balik dari klinik jumpa doc & ambik ubat. Nasib baik Cikgu Watie masih bercuti hari ni...sekolah dia cuti extra 1 hari lagi sempena Thaipusam hehehe...

Anyway, kalau demam2 panas ni kena segera jumpa doktor sebab suhu badan budak2 kalau terlalu tinggi boleh beri impak yang buruk. So, kalau anak2 anda sakit or demam, jangan tangguh2 & segera berjumpa doktor. Kita tak mahu kelewatan kita bertindak, memberi kesan buruk pada kesihatan mereka pada masa depan.
* Pengalaman yg KM tengok masa kat hospital, budak 0r baby yg suhu badan terlalu panas, ditanggalkan semua pakaian & dimandikan air yg suhu rendah. Logiknya untuk segera menurunkan suhu badan. Terlalu panas suhu badan boleh menyebabkan tarik @ 'fit' hingga mampu mengganggu saraf......

1 comment:

♥ ROS ♥ said...

mmg mcm tu KM kalau bby badan panas kna bukak baju dia, bukak econ lagi.. fuhh!! bebaru nih my auni demam dkat 39celcius jgak, dr suh mkn aiskrim kasi sejuk dalam.. aihhh budak moden sgguh.. :P mak pulak tkut nak bagi :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin