Thursday, April 2, 2009

Orang Di Malaysia Makin Kuat Merogol?

Dewan Negara hari ini diberitahu bahawa kadar jenayah ROGOL di Malaysia pada tahun 2008 meningkat hampir 300% berbanding tahun 2007.Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Chor Chee Heung memberitahu bahawa terdapat 4959 kes rogol dilaporkan pd 2008 berbanding 1241 kes pada 2007.

Ini belum diambilkira jenayah lain lagi seperti bunuh, rompak, gangsterisme dsb. Semuanya meningkat di Malaysia dari tahun ke tahun. Di Malaysia dalam laporan yg KM baca bulan lalu memberitahu setiap hari seorang penduduk Malaysia dijangkiti HIV.

Sesungguhnya musibah yg menimpa negara ini datangnya drp perbuatan kita juga. Allah telah memberi amaran melalui Quran & rasulNya, sesungguhnya manusia itu apabila dia menolak hukum2 yg Allah turunkan pd manusia maka Allah akan cabut ketakutan dari hati2 manusia untuk melakukan kejahatan & kemusnahan......

9 comments:

CiK AiDa said...

huhu~apa nk jadi la manusia skang kan...byk ikut ati dari ikut akal...

suw said...

dah nak kiamat kot ni uhuhuhuhu

Dee said...

erkk..

Masy said...

patut amalkan amal makruf nahi mungkar. tp kat mesia ni amal makruf je.. nahi mungkar takdok.. huhu

tulipurple said...

bersama2lah amik iktibar dan teguhkan iman...

shasha said...

hmm...manusia zaman sekarang dah tak takut apa dah...

kuIna Jentayutiara said...

dunia semakin tenat
manusia semakin penat
bila jauh dr kiblat

prebetsabu said...

inilah hasil daripada usaha yg telah dilaksanakan selama ini...

budaya telah dihancurkan oleh anasir2 pengaruh barat...

artis terlalu diagungkan...
cara hidup, amalan, semuanya menghala ke lembah maksiat...

klu pi tgk kedai2 jual baju pon, tak kekerlaluan if aku katakan 80% daripada kedai2 baju, sumenye jual baju2 yg kecik, sendat n pendek....

sampai nampak lurah sana sini...
so?
salah siapa?

Aidura Sofiee said...

itu baru hukuman kat dunia jek ye.

belum termasuk hukuman kat alam kubur dan alam akhirat lagi! astaghfirullah...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin