Thursday, August 6, 2009

Sejengkal demi sejengkal kita menuju kehancuran......

Kalau anda belek2 sebuah akhbar tabloid semalam, tentu anda xtergamak nak melihat gambar tersebut. KM sebagai bapa rasanya sedih bercampur panas hati ngan lihat keadaan tu. Jika sekalipun anda belum bergelar ibu atau bapa tp dgn perasaan perikemanusiaan, rasanya anda juga tentu berperasaan seperti KM juga.

Sebelah tangan serta cebisan mayat seorg bayi yg diratah biawak liar menunjukkan masyarakat kita sedikit demi sedikit menuju kehancuran moral & sosialnya. Org hari ini, bukan satu kesalahan saja dia tak kisah tapi dua, tiga or banyak pun dia tak hairan. Ibu pada anak tu mungkin telah melakukan 1 dosa pada awalnya (kebiasaannya anak2 mengalami nasib begitu adalah anak hasil perzinaan). Tapi dosa itu bertambah lagi bila bayi yg lahir dilemparkannya merata2 hingga akhirnya berlaku pembunuhan. Lelaki yang menyumbang benih itu, anda sendiri maklumla apa kesalahannya.

Kenapa mereka begitu berani berbuat begini? Sebab, negara ini adalah negara sekular yg tidak menyempurnakan hukum2 yang Allah turunkan. Bila zina berlaku, mahkamah syariah (kononnya) hanya mendenda pasangan tersebut setakat seribu dua. Dan bila ini berlaku, terang2 Allah amarankan kita bahaya kehancuran/kemusnahan yang akan berlaku dalam masyarakat.

Hari ni, bukan saja akhlak je yg hancus, Allah mula turunkan bala satu persatu. Daripada kemerosotan ekonomi hingga yang terkini wabak H1N1 yang mula memakan korban (kebanyakannya org muda/kanak2). Otak org yg kufur menghujahkan penularan wabak maut ini dgn seribu satu hujah saintifik tanpa meyedari bahawa salah satu cara Allah utk menghancurkan sesuatu kaum ialah melalui penularan wabak penyakit. Allah turunkan asap2 putih (jerebu) yang menyebarbiakkan wabak tersebut. jika bom asap FRU hanya menumpaskan sementara demonstrator GMI tp asap dr Allah boleh membawa ke alam barzakh.

Dan jika diturunkan sesuatu kehancuran itu, Allah kenakan ke atas semua yg berada di kawasan tersebut tanpa mengira org beriman atau pun kufur. So, jgn ambil mudah peringatan ini. Jgn anggap kita yg xbuat dosa ni selamat. Tapi kita mungkin menjadi mangsa pertama kerana kebisuan atau sikap tak ambil peduli terhadap kemungkaran yg berlaku dlm masyarakat hari ini.

Maka berpesan2lah dengan kebenaran. Berpesan2 juga dengan kesabaran. Tanpa kesabaran, kita akan tumpas sebelum berjuang...............

9 comments:

mRs.aJaQue said...

yess..
i hate coz it's happend..
rse cm nk bnuh je mak pak yg xtau bersyukur tuh..
sedey sgat nengok berita smalam..

Dee said...

sedih..napa jadi begini?

CiK AiDa said...

manusia kt muka bumi ne dah makin hilang arah kan abg km??

izan said...

manusia dah akhir zaman, memang kurang menggunakan akal. mudahan dihindar dari segala kemungkaran.... :)

mamarempit said...

moga kite dilindungi olehNya....
dari segala kekufuran

Rantong said...

Berita baik bagi kita umat Islam dalam menangani wabak H1N1.

Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)

Ini adalah ikhtiar kita. Belilah apa2 jenama Habbatus Sauda dan amalkannya SEKARANG!!
_______________________
View Profile: Rantong™

Zyma Saad said...

Ya ampun....manusia oh manusia. Semakin hari semakin menuju kehancuran.
Semakin maju, semakin lagha....

ansaree said...

xleh tengok gmbar tu.. sangat kesian.. bodo punye mak bapak..

KM said...

mrs.ajaque- org2 yg buat perkara ni lebih teruk drp binatang. Animal pun syg ank kan...kan...

dee-dunia nak kiamat........

cik aida- a'a....manusia makin jauh dr petunjuk........

izan- harp2 begitulah.......

mamarempit- aminnnnnnnnnnnn...

rantong- terima kasih utk info spt ni dikongsi semua....

zyma saad- taktahu nak kata cmna lagikkkkkk.....

ansaree- kita semua prihatin......

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin