Tuesday, August 18, 2009

Siapa sebenarnya mengkniati org Melayu?

Kebelakangan ni hangat bila segelintir org Melayu (lebih tepat org Umno) heboh membicarakan Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat Melayu. Sana-sini berdemo dgn sepanduk & laungan menyatakan kemarahan mereka kononnya terhadap Anwar Ibrahim ini. Katanya pelbagai tindakan Anwar Ibrahim telah mengkhianati orang Melayu di Malaysia ini. Ini belum kira serangan melalui media massa.

Tetapi yg anehnya, segala macam keistimewaan org Melayu seperti tanah, bahasa, biasiswa, pegangan ekuiti & saham dan segala mcm kuota2 & keistimewaan org Melayu hilang atau semakin mengurang adalah berlaku ketika 50 tahun lebih UMNO atau parti yg kononnya memperjuangkan nasib org Melayu memerintah & berkuasa di negara ini. Anwar Ibrahim rasanya takleh buat begitu sebab dia tidak berkuasa.

Paling terkini, kerajaan sedang menimbang untuk menghapuskan ruangan/kolum BANGSA dalam setiap borang/dokumen. Maknanya, pasni takde lagi perlu tulis korang bangsa pe bila isi form atau dokumen. Yang pasti mungkin kita semua adalah 1 Malaysia hehehe........

* Kalau nak tulis siapa yg sebenarnya yg mengkniati Org Melayu, aku boleh senaraikan tp anda bagaimana? Adakah anda sedar kita sedang merempat di bumi sendiri?

5 comments:

mamarempit said...

benarrrrrrrrrr....

.::WaNiE::. said...

ye dengan penuh kesedaran saya sedar tu huhuhu

Dee said...

betul 3x...

Zyma Saad said...

KM....

Pak Menteri semua tu cakap tak serupa bikin....bikin tak cakap, cakap tak bikin, bikin tidak, cakap pun tidak.

KM said...

mamarempit- walaupun benar tp ada antara kita yg masih buta mata hatinya............

wanie- anda sedar tp ramai jugak yg dibuai mimpi indah madah2 keyakinan yg dilempar oleh penyamun2 ini.......

dee- aku tau ko terer sbb tu setuju 3x kali ja. Masuk 4x sure ko tak setuju kan? kan? hehehe

zyma- km suka bikini bleh? hahaha......

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin