Thursday, October 1, 2009

Muhammad Adam Irfan.........Kelahiran yang dinanti............

Mungkin ada yg perasan ke mana lama KM menghilang. Sejak sebelum raya hingga kini, Calculatorbuta belum diupdate. Sebenarnya KM agak sibuk sedikit dgn hal2 keluarga hingga lupa mengucapkan Selamat Hari Raya kepada anda semua.


Sebenarnya, Jumaat lepas ketika hendak masuk waktu Zohor, dengan izin Allah, KM menerima kelahiran orang baru dalam keluarga kami. Mem selamat melahirkan seorang bayi lelaki dengan berat 3.97kg.

Dengan kelahiran bayi yg kami namakan Muhammad Adam Irfan maka berserilah lagi sambutan hari raya kali ni. Walaupun dia sempat ditahan di wad jagaan bayi selama hampir 4 hari kerana gangguan pernafasan & juandis tp alhamdulilah semuanya selamat. Mem wpun kehabisan tenaga utk melahirkan bayi seberat hampir 4kg secara normal namun semuanya ok.

Ketika entry ini dikuarkan, Mem & Adam dah pun berada di kampung memandangkan KM akan mula bekerja esok & Budak Kacak plak perlu menyambung persekolahannya.

Kelahiran ini memang cukup menguja sebab dah hampir 5 tahun KM & Mem tak merasai memiliki anak kecil. Tak sabar nk kembali ke kampg esok petang bertemu kedua2......


20 comments:

pB said...

tahniah


tahniah


tahniah

Mak Su said...

selamat datang diucapkan buat baby cute :)

cHeRyNa PiReS said...

tahniah KM! sha ingat KM nak bg nama anak KM Fernando Torres:)

KM said...

pB- t/kasih & selamat hari raya...sempat lg kan....

MakSu- moga menjadi hamba yg mentaati perintah Allah & Rasul serta 2 ibu bapa......

Cheryna- KM ada cadang nk letak Muhammad Adam Zidane tp undian memihak pd Mem & Budak Kacak hehehe...1-2

tipahvogue said...

km kata pipi baby tu akan surut lepas 2-3 ari!! tu dok tembammmmmmmmmmmm ja tu!!!

eii eii eii..geram!! aser nak pi cubit2 ja!! ahakssssss

.::WaNiE::. said...

tahniah !! sangat comell

Dee said...

tahniah..ingat nk boh anak nama jack..kehkehkeh..

mamarempit said...

tahniah KM....tahniahhhhhhhhhhhh


syukurrrrrrrrrr.....


bertambah umat nabi Muhammad saw...

suw said...

nama adam irfan ni ramai tol..next baby bg nama unik sket km..takdela sama ngan org heheh

mRs.aJaQue said...

alahaiiii..
tomeinyer...congrat...
geram je nengok pipi adam irfan tuh..

KM said...

tipah- tembam cm Sincan ka Giant? hehehe....

wanie- t/kasih...ada org berknan nak ambik bela hahaha.....

dee- aku xde kuasa bubuh nama ank sampaila ni...tunggu beranak sorg gi ape...

mamarempit- t/kasih..mama xmau tambah jugak ka? hahaha

suw- umi & kakak dia yg bg nama tu...km tlg daftar ja........

mrs. ajaque- awak pun xlama lagi kan....hehehe...

Aidura Sofiee said...

tahniah buat km, isteri dan keluarga.

Didoakan semoga muhammad adam irfan akan membesar menjadi seorang anak yg soleh serta berjaya di dunia dan juga di akhirat kelak, insya-Allah, amiinnn.

EraNaZeErA.. said...

tahniah.. wat KM sekeluarga... wah besarnya.. baby... geram ja nengok pipi Irfan... so lengkap sudah kuarga KM.. dah ada sepasang...

lepas ni.. kena beli jersi pasukan mana????

atle ♥ waT¡e said...

Salam KM..niway, tahniah ek dh slmt dh dua² nye..irfan sgt² comey. Just nk tanye..mem mkn ape ek smpai bby sihat betul..apakah rahsianye..sudi²kn kongsi ngan atie ni..

shafarina said...

Tahniah KM + Wifey.

Gebu betul babynya, 4kg! Montel.. gerammmmmmmmmm!!

risanur said...

tahniah KM...
tembamnye pipi adam...ni nak panggil sapa plak ni??kakaknye budak kacak takkan adam dipanggil budak lawa plak...sori gurau...
slmt hari raya...

Aspalela said...

Tahniah KM.....

dapat la Irfan merasa kuih tart...heheheh

ita.itu said...

tahniah km..beso nye anak ko..nak tanye apa mem makan smpi kuar baby 4kg? tanye mem ek..ko jgn jwb loyar buruk lak..hehe

KM said...

aidura- t/kasih. Moga doa yg baik menjadi keberkatan di masa akan datang......

era- t/kasih...kalau ada lg rezeki di masa2 dpan, kami terima ja....ttg jersi jgn risau..KM tak paksa utk memilih mana2 pasukan hehehe.....

atie- Mem sebenarnya ada diabetik bila time pregnant. So, dia kena diet utk elak kena cucuk insulin. So, makan nasik pun yg kurang kanjila. Pastu dia suka mkn ikan bakar...lain2 biasa ja...

shafarina- thanks...4kg nk kuar secara normal abis semua tenaga hehehe.....

risanur- yg ni panggil adam sudahla...kalau budak lawa bahayo...nanti susah plak nk kontrol hehehe....

aspalela- KM bagi mkn lemang terus hehehe.......

ita- mem aku ada diabetik masa preg sbb tu baby besar....lagipun genetik dia memang sihat2 sokmo hehehe...ala2 sichan gitu...ada org terover panggil anak aku Giant plak..nk kena lesing betuila tu...hahahaha

.::CeK LaLa::. said...

Tahniah pakcik... Budak kacak ade kawan main tumbuk2 la pasni.. hehhehe..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin