Wednesday, March 23, 2011

Ayam pun mahal......minyak pun nak naik harga.............

Beberapa hari ni timbul plak isu harga ayam naik mendadak. Tak silap KM harga ayam mentah sekilo dah melepasi RM8. Kerajaan cakap Malaysia sekarang kekurangan bekalan ayam hehehe.....Secara amnya, KM rasa rasa bukan ayam je yang naik harga tapi barang keperluan lain pun puratanya turut naik harga.
Terbaru kerajaan dah mula hint2 yang harga RON95 berkemungkin tak dapat dikekalkan dengan situasi sekarang hehehe......Itu tanda harga minyak akan naik xlama lagi tu....Jenuhla golongan marhaen nak mengharungi hidup dengan kadar sara hidup yang makin meningkat..........

4 comments:

DKosongLapan said...

sebot pasei ayam ni....
semalam awok ke paso malam kat Taman Meru ..kat Ipoh le ni..... beli sekor ayam...... RM14.50 ...mampoih.....mahei betoi... beli le jugakkk....tu tak campo bende lain lagi...... adoileeee

KM said...

D08- Orang yang bekerja & ada pendapatan tetap pun terasa, bayangkan org2 lain yang pendapatan kecil atau xde keja yang stabil........lagi susah bro...

Love You Miss You said...

Salam

Hai, kin terjah melalui blog kak wos.

Semalam beli ayam kat pasar chow kit, sekilo RM8.50. Seekor RM17.20, sekian...

KM said...

Kin- Wsalam....tkasih sebab terjah...jangan terjun dah hehehe...Pasni saya nak bela ayamla...kayo..kayo..kayo....kaya...kayap..hehehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin