Monday, August 31, 2009

Hadiah Hari Merdeka ke-52

Hari ni ulang tahun kemerdekaan negara yg ke-52. Sebagai hadiah hari merdeka kepada rakyat hari ni, kerajaan yg Mendahulukan Rakyat ini telah menghadiahkan kenaikan harga minyak petrol mulai esok hehehe.................tahniah. RON 95 yg sebelum ini dijanjikan akan dijual pada harga RM1.75 seliter telah dinaikkan kepada RM1.80. Manakala RON 97 yg dijanji akan dijual pada RM2.00 telah diup kepada RM2.05 berkuatkuasa mulai esok. Maka sejak petang tadi berebut2 orang ramai mengisi minyak mengatasi perasaan ingi berbuka puasa kerana mendapat hadiah daripada kerajaan Najib.

Syabas sekali lagi buat PM Najib yg mndahulukan rakyat dalam menghadapi sebarang kegetiran ekonomi. Syabas juga buat rakyat2 yg dulu, kini dan selamanya akan terus memilih kerajaan Barang Naik ini setiap kali pilihanraya.

* Patutla kawan2 KM di Permatang Pasir memilih untuk mengalahkan kerajaan Barang Naik ni. Kalau Barang Naik ni menang di Permatang Pasir sure mereka2 yg mengundi hari tu akan menyesal.

* Hari ni juga merupakan hari Parti Liberal Demoratik (LDP) hilang kuasa di Jepun. Parti ni antara parti yg lama memerintah sebuah negara seperti juga parti Barang Naik. Apakah parti Barang Naik juga akan mengalami nasib seperti mereka selepas 7 pilihanraya kecil masih belum menang? Kita nantikan...............

4 comments:

.::WaNiE::. said...

tak suke tak suke tak suke !! dasar suke menipu cakap tak serupa bikin .. kata harga 2.00 dan dan nak 1september terus tukar cakap pulak..menci menci

Dee said...

arini tmbg bas pun naik..huhuhu..

cheryna zamrinor said...

duit minyak boleh dikumpulkan utk pembangunan Little India:P

* kena tukar tpt keje nieh...

KM said...

wanie- siakap senohong, gelama ikan duri. Bercakap bohong, tambah2 pak menteri..hehehe..

dee- pa kata ko ternak unta plak buat kenderaan? hehehe...

cheryna- nak tukar keja pa? suri umah ke?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin