Tuesday, March 8, 2011

Loan umah dah lulus!!!


Dia senyum sampai ke telinga sebab loan umah dia dah lulus kali ke-2. Setelah cara pertama gagal mencukupi untuk melepasi keseluruhan harga umah maka kita pakai cara ke-2. Loan umah kita campurkan ngan personal loan untuk mencukupkan harga umah tersebut.

Katakan harga umah RM80k. Kebiasaannya bank akan beri sehingga 90% je pinjaman dari harga umah. Dalam certain2 keadaan, S&P mungkin boleh dinaikkan utk pastikan loan melepasi harga umah sebenar. Tapi kadang2 jumlah pendapatan serta potongan juga boleh menghalang kita mendapat jumlah maksima pinjaman.

OLeh itu, kita guna taktik kedua. Dapatkan 90% pinjaman melalui pinjaman rumah & baki kita apply personal loan. Maka berjaya juga kita memiliki rumah tanpa mengeluarkan duit dari simpanan. Bukan semua org mampu nak sediakan 10% cash di tangan tok beli umah.......

Kepada Abg Elvis, tahniah sebab usaha nak memilik rumah sendiri dah hampir menjadi kenyataan.....KM tumpang gembira!!!

6 comments:

onniey84 said...

wahh best2.tahniah.....lpas ni bli rumah ketiga plak... :)

Ayuraza said...

bessssnyer...
teringin sangat...bila la mampu memiliki rumah mampu milik tu..hehee

KM said...

onniey- Umah ke-3 dalam pemerhatian & tengah susun langkah nak grab 3rd house tp kena tunggu kemampuan meningkat hehehe........Anyway ada rezeki sya ngah cari landed yang sesuai & layak beli hehehe.

Ayuraza-umah kdg2 rasa cam xmampu dibeli tapi bila kita belajar ilmu selok belok beli umah, insyaallah kita akan nampak jalannya....saya pun golongan marhain ja...

Dee said...

tahniah..usaha tangga kejayaan..

RENTAS DUNIA TRAVEL AND TOUR SDN BHD said...

Ainul pun buat taktik yg sama.

KM said...

Dee- usaha tangga naik rumah....hehehe

Ainul- Salah 1 taktik tok beli umah...kalau takde taktik sure lambatla nak membeli umah kan....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin