Tuesday, May 31, 2011

Tariff letrik naik: rakyat kena bohong lagi.........

Mungkin ada antara kita yang menarik nafas lega dengan pengumuman kerajaan menaikkan tarif letrik dengan berkata 'Fuhhh selamat....sebab caj eletrik hanya naik bagi penggunaan melepasi penggunaan 300 kWj sebulan...Kita yang guna bawah dari tu tak kena caj tambahanla...hehehe (sambil gelak gumbira)'.


Tapi sedarkah mereka ini dengan kenaikan caj letrik itu akan memberi kesan besar kepada sektor perniagaan perkhidmatan & barang. Kos perniagaan samada kedai, kilang & segala macam perniagaan lain akan meningkat & kos itu akan dipindah kepada siapa??? Kepada kitala yang seronok tadi tu....So pasni harga barang & perkhidmatan pasti naik lagi.....so cm usaha nak bendung inflasi???


Jadi bohongla kalau kerajaan mendakwa kenaikan tidak memberi kesan kepada 70% pengguna eletrik di negara ini.....Jadi rakyat ni selalu jadi mangsa bohongla kan hehehe......terutama yang selalu terima je takpa berfikir.....


3 comments:

suw said...

SABAR KM SABAR...
kite ni camni la..tergolek pon kena..digolek pon kena..nasib nasib...lambatnye pilihanraya

Ayuraza said...

SETUJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KM said...

suw-KM memang selalu sabar...apa yg KM tulis sekadar pandangan peribadi...

ayuraza-kalau dah setuju sila turunkan tgn anda hehehe.......

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin