Tuesday, August 17, 2010

Jangan hancurkan masa depan anak anda.............

dipetik dari TheStar

KM pun takleh bayangkan sesetengah orang dalam masyarakat kita hari ini yang begitu zalim sekali. Buang bayi letak sebelahla sebab itu dah nyata lagi bersuluh kezaliman manusia. Sudahla kebanyakannya berzina pastu nak bunuh plak baby yang lahir...masyaallah.

Korang bayangkan nasib budak di atas tu (Nurul Dahyatul Fazlina, berusia 8 tahun) di masa depan setelah dicurah asid oleh bapanya (bapa kandung ke tiri, KM tak pasti) dipercayai seorang penagih dadah yang berang sebab minta duit tak dapat dari bekas isterinya.

Sikit atau banyak, ia pasti meninggalkan kesan fizikal & mental kepada kanak2 tersebut. Dilahirkan elok sempurna, tiba-tiba menjadi cacat kerana angkara durjana manusia. Bayang di masa depan, perasaan & keyakinan dia untuk menghadapi kehidupan & masyarakat dengan cacat kekal tersebut......pasti sukarkan.


* Pesan KM, jgnla isap dadah (isap lain takpe....) kerana dadah merosakkan minda & akal seperti minuman keras juga. Lagi satu, mak bapak kalau gaduh jangan libatkan anak2.....kalau terasa nak karate, korang karate je pokok kelapa.........Apa macam? Boleh? Korang mungkin anggap nada KM cam bergurau tp dalam hati hanya Allah yang tahu rasa sedih mengenang nasib budak tu sebab KM pun ada BK & Adam Irfan.........

2 comments:

Mak Su said...

:(

dadah membinasakan biarpun utk orang sekitaran

masjuliana ~masjuju~ said...

nice info. btw, KM tu ape?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin