Thursday, September 30, 2010

Jenayah di mana saja tanpa mengira masa...be careful!!!

Petang semalam ada 2 orang kawan bernasib tak baik. Sorang keta dia kena pecah waktu dia gi makan. Mungkin silap dia gi letak bag laptop di bhg tempat duduk belakang. Penyamun ni apa apa lagi ibarat sorong papan tarik papanla. Eh silap...ibarat org menyantuk disorongkan bantalla. Dengar kata, dia kerugian more than RM5k.

Yang kawan sorang lagi plak, seat motor dia kena kopek. Bawah seat dia simpan wallet sebb gi main bola kat padang. Wallet jumpa balik kat kawasan berhampiran tp duit ellek!!

* So, peringatan buat kita semua supaya berhati2. Malaysia hari ni tak seperti dulu lagi. Kes bunuh, samun, rogol, ragut & segala macam jenayah lagi dah mcm satu kebiasaan dah. Jenayah bleh berlaku bila2 masa ja tanpa mengira masa. Malah dalam umah pun bleh jadi tak selamat lagi.


6 comments:

DKosongLapan said...

udah tak aman dah sekaghang ni......


P/S: camne penyamun tu bulih tau kawan mike simpan wallet bawah seat motor???

KM said...

D08-Jenayah kadang2 berlaku di luar jangkaan fikiran....Mungkin penyamun skrg pakai satelit pengimbas kot hehehe......

onniey84 said...

lahabau tul penyamun ni

KM said...

onniey- Nak jadi penyamun salah 1syaratnya kena tahan maki hamun hehehe......

Dee said...

kadang2 kecuaian sendiri gak..tp tulah mmg kena hati2..nasib pun main peranan gaklah..huhuhu..

KM said...

Dee-aku setuju tu..kdg2 kita cuai..dh selalu org pesan beg jgn ditinggal dlm keta sebb penyamun pantang nampak beg...janji sapu dulu, apa isi belakang kira...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin