Thursday, September 30, 2010

Kenyir dah dapat taraf Duty Free Zone (DFZ)..tahu tak?




Kenyir, tasik buatan manusia terbesar di Asia Tenggara pada 21 September yg lepas telah mendapat kebenaran rasmi daripada Kementerian Kewangan utk diiktiraf sebagai Zon Bebas Cukai (DFZ) seperti Langkawi, Bukit Kayu Hitam & seumpamanya.

KM tak besa sampai ke sana lagi tapi ada kawasan membeli-belah ke kat sana? Kalau ada status pun tp takde barang nak beli, tak syiok gak kan? Anyway kerajaan negeri Terengganu mungkin terpaksa belanja besar utk pastikan status tu tak sia-sia.

* Apa barang yg betui2 murah kt DFZ ni? Liquor? Ciggarate? hehehe.....


2 comments:

DKosongLapan said...

ghase macam takde je....ape yang nak dibeli??

KM said...

Beli ikan bleh kot hehehe......

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin