Monday, June 18, 2012

Membantu sesama saudara kita.....


Dua tiga hari lagi kita akan memasuki bulan Syaaban, bermakna lebih kurang sebulan lagi kita akan menyambut puasa Ramadan. Seperti mana tahun lalu, KM & Cikgu Wati berhasrat menyediakan sumbangan lagi kepada individu/keluarga yg memerlukan. Mungkin sumbangan kita kecil & mungkin tak mampu mengatasi kesusahan org lain tetapi sekurang2nya memberi mereka sedikit keceriaan di bulan Ramadan & Syawal nanti.

Tahun lalu, kita berjaya memberi buah tangan kepada lebih kurang 15 individu/keluarga & harapan tahun ni, bilangan yg menerima dapat ditambah tetapi masih bergantung kepada kemampuan dana yang ada. Sebahagiian dana simpanan KM, Cikgu Wati dah chup untuk sumbangan kepada anak2 muridnya yg akan mengadakan persembahan di hari kecemerlangan sekolah Sabtu ni.

So, KM berhadap ada lagi rezeki2 untuk tempoh sebulan ni dapat dikumpulkan sebelum dapat membeli barangan untuk tujuan sedekah Ramadan itu. Kalau da rakan2 yg membaca entry ni & berhajat nak beri sumbangan dari lebih duit untung ke, zakat ke atau lebihan rezeki yg Allah beri, amatlah dialu-alukan.

Program kita mudah ja, duit yg ada, KM akan beli barangan keperluan makanan asas macam beras, gula, tepung dsb. Kemudian kita hulurkan sebagai hadiah kepada individu/keluarga yg kita rasa mereka memerlukan.

Semoga sumbangan kita dapat membuatkan mereka tersenyum gembira, Insyaalah....

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin