Monday, May 31, 2010

World Cup 2010: I go for ARGENTINA!!!

Hanya tinggal 10 hari lagi, World Cup edisi 2010 Afrika Selatan akan memulakan sepak mula dengan perlawanan pembukaan tuan rumah menentang Mexico. World Cup ni unik sikit sebab pengikutnya ramai hatta mereka yg tak minat bolasepak pun akan turun mengikuti perkembangannya.
Edisi kali ini merupakan yg pertama dilangsungkan di Benua Afrika dengan 10 stadium akan menjadi venue untuk 64 perlawanan bagi 32 pasukan yang bertanding.

Rata2 antara yg ingin mengikuti World Cup sudah pun memilih pasukan mana yang akan memenangi piala keagungan bolasepak itu. Pasukan Eropah tidak pernah memenangi piala ini bila dipertandingkan di luar benua Eropah tp mungkin sejarah boleh terlakar di bumi Afrika Selatan.

KM seperti biasa memilih ARGENTINA untuk merangkul kejuaraan kali ke-3 mereka walaupun terdapat beberapa kekurangan bagi team yang dipimpin oleh DIEGO ARMANDO MARADONA ini. Pasukan yg KM jangka boleh mencipta kejutan kali ni ialah GHANA.

Bagaimana dengan anda? Brasil? Spain? Germany? England?




4 comments:

ohmywtf said...

support germany :-)

KM said...

ohmywtf- Germany also strong team but I realize Euro team never won outside Euro continental. Maybe this round, they can make a history hehehe.........

Himmat Singh said...

I'lll go for both Argentina and Germany :)!!!

Masy said...

memandangkan france da xde, tpaksa la sokong argentina (aritu tgh wat pilihan antara argentina dgn portugal tp portugal dah out mlm td hehe)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin