Monday, January 12, 2009

Bila org yg tunjuk perasaan bantah serangan Israel pun kena tangkap, apala nak jadi ngan Malaysia ni???

Kebelakangan ni korang perasan KM jarang lagi menulis or berinteraksi secara aktif ngan para pembaca Calculatorbuta. Mana KM? KM masih di sini. Sebenarnya KM ketandusan idea or menghadapi zaman kebuntuan untuk menggarap sebaris tulisan.


Mungkin kekejaman Zionist terhadap umat Islam Palestin terus menyedihkan kita. Bila orang awam khususnya wanita & kanak2 terus menjadi mangsa bedilan peluru & bom dari muncung senjata Israel. Lebih malang lagi, di Malaysia yg kerajaannya menyatakan kecaman terhadap tindakan Israel & berlagak seperti hero di PBB, tiba2 menangkap para penunjuk perasaan yg menyatakan bantahan terhadap peperangan. Apa punya haprakla depa ni????? Tp rakyat khususnya pengundi Kuala Terengganu masih mempunyai peluang pd sabtu ini utk menyatakan tidak kepada kerajaan mcm ni......


Berbalik kepada kelembapan KM menulis, KM sebenarnya tgh menumpukan pada kegiatan pelaburan di Bursa Malaysia (BM). Tahun 2007, giat sekali KM berusniaga di BM tp tahun lalu agak pelahan memandang kemerosotan indek serta harga saham. Mungkin tahun ni boleh buat duit kembali hehehe....tips tahun ni mudah, membeli & mengumpul syer2 berkaitan indeks pada harga yg murah & berpatutan. Till then, bye..bye...

* Selemah2 kita, apa yg kita dah buat untuk membantu saudara kita di Palestin & menentang kezaliman Zionist & Amerika terhadap umat Islam?

18 comments:

dakgilachoc a.k.a nani said...

aku tak mampu menyumbang apa2 KM melainkan doa yg tulus khusus untuk umat Islam disana...:(

azreen said...

samala ngan akak nani...hanya doa yg mampu kita pohonkan kepada umat Islam di sana....

kakpiah said...

kan aku dh ckp.. m'sia nih mmng dah 'semacam'..
tgk je la bagaimana hebatnya pihak2 tertentu yg mengaku islam dan mengaku negara nih negara islam tp bersunggoh2 menolak hukom hudud..
hukom yg datangnya dr Dia..
isk.. takot aku ..
cemana la nasib anak2 kita nnti kan?

Dee said...

aku pun cam nani km..hanya mampu berdoa..tp pelik kan..napa nk tangkap setakat nyalakan lilin di dataran merdeka..kalo dh terer sgt gilah tangkap israel tu..

suw said...

something wrong somewhere..tak cukup ngan tuh, ade plak blog memperlekehkan saranan utk boikot produk yg menyumbang kepada israel ni..entahla..
ape lagi yg kita ble buat?selain doa :(

mamarempit said...

hanya doa yg kite mampu berikan...Sesungguhnya Allah itu Maha Mengasihani akan hamba2 Nya

Neeza Shahril said...

biase leeeee.... kalau sesetengah orang yang buat tunjuk perasaan memang le marah.. tapi, kalau sesetengah orang yang lain pulak, boleh ajeeee... cam tu la hidup pilih kasih ni.. takpela KM, Allah tak pilih kasih.. kita serah pada Allah..

ita.itu said...

sian ek org islam kat sana..wah km ko x de idea ek skrg..kdg mmg mcm tu..buntu ek nak citer

masviona said...

mari kita lihat... kuala ganu nnti ijau ke biru lg..........



err.. bg la hint kaunter mana yg best utk beli skrg.. n apa ramalan..?

Mieza said...

salam KM...semua sht...MEM bsr pi kursus lg ker...:D

sumbangan mieza cuma dh hentikan beli brg senarai yg diboikot dan pi shopping di TESCO...:D

saya said...

mcm2 isu sekarang ni...tak blh slh cakap-merbahayaaaaa...

.::WaNiE::. said...

uikss:P ye kena tangkap jugak?? xpaham lar

Zyma Saad said...

Hmmmm, adakalanya kita bercakap ttg negara luar sana ...itu & ini.
Tapi, sebenarnya dlm egara kita sendiri juga "masih tidak betul",KM.
To me,masing2 ada habuan dari-Nya.
Yg baik, dpt kebaikkan. Yg tidak baik, dpt keburukan.Hanya Dia saja Yang Mengetahui,Amin.

alerts said...

Good Blog, I think I want to find me, I will tell my other friends, on all!
aoc power leveling

maicher said...

It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG
jordan shoes

alerts said...

If you could give more detailed information on some, I think it is even more perfect, and I need to obtain more information!
runescape powerleveling

sticker said...

If you could give more detailed information on some, I think it is even more perfect, and I need to obtain more information!
runescape powerleveling

superior said...

If you could give more detailed information on some, I think it is even more perfect, and I need to obtain more information!
runescape powerleveling

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin