Thursday, January 29, 2009

Untung Sikit Cukuplaaaa....

KM beli MMCCorp (Tan Sri Mokhtar Bukhari punya) aritu kat harga RM1.17. Arini KM nekad jual pada RM1.27. Untung 10sen tp cukupla buat KM. Bimbang kalau terus tamak nanti harganya jatuh plak. Berdasarkan graf pergerakan, kaunter ni ada peluang untuk naik lagi sebab ia dalam proses pengambilalihan syarikat yg terlibat dalam pengurusan air. Next target mungkin RM1.50.


Lepas jual MMCCorp, KM target kaunter ni plak. Sapura Crest Petroleum. Salah satu darling dlm Bursa Malaysia gak ni. Tgk graf, dia dah lama gak dlm posisi menurun. So, ada berani ke nak beli? Hehehe...tungguuuuuuuu...

* Apa yg KM ulas sekadar pengalaman cetek KM. Ia bukan untuk mempengaruhi sesapa untuk beli atau jual hehehe......nanti tak pasai2 ja korang marah KM.

3 comments:

Neeza Shahril said...

ada sorang kawan kat sini suka sangat jual beli saham..
akak tak berani sebab akak tak reti..
duit pun bukannya banyak hehehe..

Kebencian_Maharaja said...

Neeza_Shahril- Jual beli saham risk dia besar sikit. Kdg2 untung, kdg rugi. Tak sedia dr byk segi boleh rugi bosar hehehe....saya sekadar pelabur runcit je...

Dee said...

ko jelah beli saham..untung2 ko blanjalah kitorang sorang sikit..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin