Wednesday, January 21, 2009

Kita cakap lain, kita buat cam lain...aparahhhhh kita ni?

Sebahagian besar kita yg prihatin masih lagi terbayang2 kematian, kecederaan, kesengsaraan & kehancuran saudara kita di Palestine sejak beberapa minggu dibedil oleh tentera Yahudi laknatullah. Kita menyatakan rasa marah & protes kita. Kita berazam memboikot barangan2 keluaran US dan sekutu2nya yg sedikit sebanyak menyumbangkan kepada pembangunan negara Yahudi.

Kerajaan pusat pimpinan Perdana Menteri 2 bulan lagi, turut menyatakan bantahan keras sehingga ke peringkat PBB. Pemuda Umno yg dipimpin Naib Ketua merangkap menantu kesayangannya turun tidak ketinggalan menyatakan protes & bantahan. Tp amat malang & menyedihkan apabila 13 Februari depan, mereka ini terus membenarkan artis Barat yg berpangkalan & menempa nama di US, Rihanna untuk meneruskan konsertnya di Malaysia.

Kita semua maklum, Robyn Rihanna Fenty @ Rihanna yg terkenal melalui lagu 'Umbrella' & 'Bad Girl' merupakan satu dr 'produk' US yg hebat ketika ini. Kehebatannya bkn sekadar suara yg memakau tetapi aksi menggoda serta cara pemakaiannya rasanya anda pun sedia maklum. Macam biasa, bila ada konsert panas, artis panas & penyertaan muda-mudi secara bebas, sure akan ada kesan negatif yg lebih dr positif.

Sekarang ni persoalannya mudah. Adakah pemimpin yg ada & termasuk diri kita sendiri adalah org Islam yg bertopengkan munafik. Kita marah & geram ngan tindakan Yahudi, kita sedih ngan kekejaman yg berlaku pd saudara kita. Di mulut kita lantang menyuarakan rasa marah & kebencian itu tp dalam masa yg sama kita turun menjayakan agenda Yahudi menghancurkan umat Islam khususnya muda-mudi kita. Fikir2kan sejenak dr hati & rasa keimanan bg kita yg mengaku Islam...............

* Seperti biasa, Pemuda PAS dah mula menyatakan bantahan terhadap konsert ni seperti bantahan terdahulu terhadap konsert Inul & avril Lavigne. Pemuda UMNO bila lagi? Khairi bila lagi? Hehehehe....

11 comments:

azreen said...

biasela tuh KM....takkan la tak biase lg ngan politik kat m'sia tuh....cakap je lebih....

prebetsabu said...

pemuda UMNO kelu tak terkata.....mcm biasa la....

AQisH said...

org UMNO pon sebok nak tgk tu pasal ler diorg tak bantah huhu..

suw said...

heheh..itu biasa..cakap tak serupa bikin

Dee said...

kehkehkeh..ko cam x tau je km..biasalah tu..nti anak2 pak menteri nak berjoget sakan di konsert ituh....

Shifu67 said...

bantah.... bntah.... jgn tak bantah

Neeza Shahril said...

cakap untuk sedap cuping telinga aje KM.. laksanakan??? tak yah takpe... nanti boleh aje tuding hari kat orang tu.. orang ni..

ita.itu said...

napa tetiba ada pompuan cun tu..gatal ko kan..hehe

KM said...

azreen- sebab biasala KM bersuara & mengajak korang merubanh kebiasaan yg tidak baik ini.

prebetsabu- bro pemuda mana plak? hehehe...

aqish- yeke? hehehe...

suw- apa yg luar biasa? hehehe

dee- ni mesti besa join sebb tu tahu hehehe...

shifu67- hehehe...amal makruf nahi mungkar...pa kabar cikgu? Lama xmendengar crita...

neeza_shahril- Akak jgn marah2 sgt ye sbb akak tu dlm pantang, biar KM je yg marah hehehe....akak jg diri & baby baik2.....

ita- Ya memang aku gatal. Ada kurap kt belakang aku hahahaha....

umi shuhada said...

lawanya rihanna

Anonymous said...

http://axcess.com.my

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin