Monday, May 17, 2010

SPR gagal menghadirkan keajaiban untuk menghalang kemaraan Pakatan di Sibu.......


Siapapun tidak meletakkan harapan yg besar terhadap peluang DAP/Pakatan Rakyat untuk menang di Sibu memandangkan Sibu telah 28 tahun dikuasai oleh parti kerajaan. Dengan pelbagai gula-gula pilihanraya di sepanjang kempen selama beberapa hari, Supremo DAP, Lim Kit Siang hanya meletakkan peluang untuk menang sekitar 40% sahaja.
Namun segalanya adalah ketentuan Allah. Setelah beberapa jam berdoalak -dalik, akhirnya SPR tiada lagi akal untuk menyelamatkan maruah parti kerajaan & terpaksa mengumumkan kemenangan Pakatan di Sibu. Pada congakan KM, jika sekali pun jumlah undi pos memihak pada pada Barisan, mereka tetap juga akan kalah.
Cuma ada beberapa perkara yg pelik bin ajaib. Pertama, SPR cakap selepas pusat pengundian tutup hanya sekitar 59% sahaja yang kuar mengundi tp peratus tu tiba2 kepada 70% bila undi dikira. Pelik sebab peratus pengundian memang boleh diketahui dengan jelas sebaik pusat pengundian ditutup. Kalau ada perbezaan pun sikit je.
Kemudian, kenapa undi pos lambat tahu keputusannya? Adakah ia dijadikan talian hayat di saat kegentingan? Apapun, majoriti rakyat Sibu telah menolak 1Malaysia & kerajaan penghalal JUDI!!!!!

3 comments:

.::WaNiE::. said...

huhuhu tulah pelik betul..tetiba twist pulak

Dee said...

pakatan menang? oh..aku baru tau..tahniah!!

KM said...

wanie- nasib baik SPR tak kata semua tong2 undi ilang....tidak lagi penin hehehe......

dee- ko memang gitu...hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin