Thursday, April 10, 2008

Katakan Tak Nak Episod I

Kerajaan Malaysia bercadang nak letak gambo-gambo penyakit/implikasi yang disebabkan rokok di kotak rokok utk dilihat oleh perokok. Inisiatif ni dah dibuat oleh beberapa negara lain khususnya negara maju dalam usaha nak kurangkan bilangan perokok. Sebagai perokok tegar, aku menyokong langkah ni dengan harapan sedikit masa lagi aku juga adalah bebas rokok.

Bermula dengan suka-suka dan ikut-ikut kawan, aku dah hampir 15 tahun berdampingan dengan rokok. Dari Perillys's, Salem, KENT, Dunhill yang kawan2 suka hulurkan, berterusan ngan kretek2 Indon yang ambik masa nak abis, kemudian ngan rokok2 murah sbb dah pokai dan sekarang ngan jenama2 seperti Pall Mall, Winston dan mana sempat ngan duit yang ada. Geng2 perokok sekolah dulu dah lama tak jumpa (Pak Lan, Khusairi, Palani, Zul dll) mana korang sekarang?

Kalau ikutkan logik, merokok memang takda pekdah pun selain dr membazir RM dan merugikan kesihatan. Rasanya dah beribu2 RM aku terbakar sejak merokok dan body aku pun makin lama dah jadi cam keta buruk ja.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin