Monday, June 16, 2008

Father Day?

Semlm hari bapa ekk? Sapa pun tak wish kat aku ye hehehe... Mem aku lupa ekk? Anyway, I don't care sangat cuba cakap je sb aku tak perlu satu hari diingati sebagai seorang bapak tp sepanjang masa aku adalah bapak or abah kepada Budak Kacak.

Bukan senang nak jd seorang bapak. Sebelum jadi kena ada usaha dulu. Ada kawan2 aku yg berusaha bertahun2 tp rezeki Allah belum bagi, maka belum berkesempatan mereka menjadi bapak. Ada yg baru disahkan nak jadi bapak, tiba2 isteri keguguran, tak jadi lagi (aku penah mengalami ketika mem mengandungkan anak kami kedua. Aku akur bukan rezeki kami).

Bila dah jadi bapak, macam2 dugaan plak. Terutama di zaman ni, macam2 ada. Tak kira anak pompuan or laki, semua perlu didikan, perhatian or everything yg termaktub dalam tanggungjawab bapak kepada anak. Bila semua tanggungjawab ni dilaksanakan maka selebihnya bertawakallah kepada Allah supaya anak2 kita menjadi anak yg soleh. Arini berapa ramai anak yg masih mendoakan kedua2 ibu bapaknya especially yg telah mati? Harapan kita adalah anak2 yg sentiasa mendoakan kedua2 ibu bapa kita..amin.

* kepada peminat2 Czech Republic, simpati kerana team anda telah tersingkir. Mungkin pasni Italy & France bakal menyusuli anda hehe....

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin