Tuesday, June 10, 2008

I'm Back!!

3 hari bercuti termasuk weekend maka blog ni pun turut sama bercuti. Aku cuti ambik berkat sekolah dah buka semula sesambil tu melawat kawasan, tinjau2 nasib dan keluhan rakyat selepas kenaikan harga minyak rabu lalu. Rata2 rakyat sama ada di kampung & di bandar, yg kaya & yg susah, sana sini mengeluh. Bukan minyak ja naik tp kesannya seperti Teori Domino, habis semua kos lain meningkat.

Menurut my sister, tambang bas & van sekolah pun naik sampai RM50 sampai ada yg terpaksa cari alternatif lain nak hantar anak ke sekolah, kesiannya. Ada yg xnak hantar anak ke kelas KAFA sebab tak tahan ngan bayaran tambang. Nak hantar sendiri maklumla mak bapak keja. Harga barang plak naik cam orang mabuk, tak terkawal. Semlm aku gi shopping brg dapur, dari pemerhatian aku, byk barang dah naik harga.

My cousin yg pulang dari KL melawat maknya yg pulang dr umrah marah2 sebab kos perjalanannya ngan keta dari KL ke Penang meningkat. Byk lagi keluhan yg aku dapat sejak 3 hari melawat kawasan. Pagi2 ni aku membaca artikel dr blog bekas Pengarang Kumpulan NSTP, Datuk A. Kadir Jasin bertajuk "Harga Minyak Malaysia Kini Antara Yang Termahal". Utk lebih lanjut, anda baca sendiri:

http://kadirjasin.blogspot.com/

Selain kes minyak, skrg tgh hot Euro 2008. Pagi tadi, world champion, Italy kena belasah ngan Holland 0-3 hehehe...marvelous effort from Dirk Kuyt (The Reds player). Sementara France plak terikat 0-0 ngan Romania. Tunggu untuk game kedua masing2, mungkin lebih kejutan.

* Mr. Jazz cuti pa arini hehehe..... ngantuk tgk bola ke bro?

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin