Tuesday, April 26, 2011

Perkara paling sukar sebagai blogger.....

Di Malaysia sekarang ni rasanya ramai sekali blogger & blog yang timbul setiap hari. Yang dulunya takde blog, sekarang dah ada blog. Macam2 bidang & skop yang blogger pilih untuk dijadikan santapan kepada pembaca & pengikut masing2.

Menulis blog ni pun bukan mudah. Nak kena ada idea & masa untuk selalu nak menulis atau menghasilkan entry. Kadang2 sehari dua atau seminggu dua tak berupdate atau takde entry baru. Mungkin sebab takde idea atau takde masa nak menulis.


Pada KM yang paling susah nak penuhi sebagai blogger ialah nak menjawab semua komen yang hadir di setiap entry yang kita publishedkan. Nak membalas komen ni pun perlu juga ada idea. Kalau tak menjawab, pada KM rasanya seperti menghampakan mereka. Pengomen juga pasti nak feedback pada setiap komen yang mereka ditinggalkan.

Bukan senang juga orang nak komen pada setiap entry kita. Nak komen pun kena juga ada idea & semangat kesungguhan. Kalau malas cam KM sure datang & baca entry je.. pastu blah.


* So kalau bleh pasni KM punya azam akan try balas setiap komen yang anda tinggalkan.......Komen ni ibarat surat cintala atau surat dari peminat hehehe......kalau dihantar tapi tak berbalas sure mereka xnak hantar lagikan???

4 comments:

sindiketsulit said...

komen2 nih, ko ibaratkan seperti surat layang je la senang.. tak payah balas.
kan?

KM said...

Kakwos- ko memang saja nak bg follower aku kecik ati...lesing kang...

.::WaNiE::. said...

takpe2 saya tak amik hati kalau KM tak balas

sbb sy pun selalu tak balas huhuhuh

tapi betul la kan KM, ibarat surat cinta tak terbalas

#facepalm

KM said...

wanie- anyway saya try yg terbaik utk balas....kalau tak balas tu memang minta maap byk2

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin