Tuesday, December 2, 2008

KM pun kena soal siasat sama...

Semalam, Mem sibuk cari pendrive dia. Yang dia letak atas meja sejak beberapa hari lalu. Dia menyedari kehilangan pendrive tersebut pagi kelmarin. Maka semalam dia pun mencarila di segenap penjuru. Apabila tak berjumpa maka dia pun memanggilla akan suspek yg dipercayai selalu menyorok brg2 dalam umah.

Suspek kebiasaannya akan menyorok brg di sesuatu tempat. Pada mulanya jika disoal, suspek cenderung tersenyum2 & sambil berkata tidak tahu. Dan apabila diulang2 pertanyaan maka dia akan mengaku. Namun, semlm suspek beberapa kali berkata seperti menyoroknya tetapi ditanya di mana dia tak tahu. Sure kali ni, bukan suspek ni yan sorok kan.

Gambar suspek

KM yang kebetulan telah pun berada dlm bilik untuk melelapkan mata, tersenyum mendengar acara soal siasat tersebut dijalankan. Tetiba, lampu dinyalakan. KM plak dipaksa utk saol siasat. KM tersenyum2 je tp KM tak sorokkan pendrive tu hehehe......Takde motif KM nak sorokkan pendrive tu sedangkan pendrive tu & 1 lagi yg KM beri pada Mem, KM yang punya.


* Lain kali, benda2 yg kecik jgn letak merata. Kalau hilang susah nak cari.

13 comments:

Dee said...

tu baru soalsiasat ilang pendrive, kalo lain...emm...mesti km kecut ngan mem...ilang sengih2...

ita.itu said...

kah.kah.kah..ko gak kena soal siasat ek...sure ko yg nyorok kan aku rasa...mem cuba carik lam kain dia..hehe

dakgilachoc a.k.a nani said...

kwangkwangkwang..k.ita oiiittt..ko melucas ke kak...haha...aku rasalah kot2 toyol curik..kahkahkah...

Anonymous said...

http://kursuskawin.blogspot.com/

suw said...

ha hambik..kak ita hntar msg gitu terus anony hantar komen kursus kawen tau..hahahha

Neeza Shahril said...

kadang2 salah letak.. selalu jadi, time kita tengah bercakap2, kita letak barang tu separa sedar.. memang lah tak ingat dah bila nak cari semula.. tapi percayalah, tak lama lagi jumpa la tu.. :)

shafarina said...

2 kali hilang pendrive, mmg tak jumpa

nak senang, pakai tali tu, sangkut kat memana. leher ke henbeg ke purse ke kunci ke

KM said...

dee- pepandai je Dee buat hipotesis ekk..ingat KM kena Kawalan Permaisuri ke?

ita- kt situ bukan cari pendrive tp dh cari lain tu...ap la ko melucas ni hah?

nani- ko la jd toyol tu ek? keh..keh..

suw- anynom tu nak suruh ko kawen cecptla suw hehehe...

neeza_shahril- nak cepat lagi jumpa, gi cari kt kedai. Sure cpt jumpa hehehe....

shafarina- taruh tali cam tambat kamben tu. sure tak ilang kan..kan..kan...

ita.itu said...

kah.kah.kah..gelak beso aku..aku melucah ke..haha..

Anonymous said...

http://restoran2u.blogspot.com

tulipurple said...

keh keh keh..tak tahan tgk muka suspek dgn spek nye itew..hehehe.

azreen said...

cutenye suspek tuh....nak marah lebih2 pun mesti tak sampai hatikan....sianla mem tu km...lain kali ko tolongla dia carik kan benda tu....hilang la stress mem tu....hehehe

hUmmY said...

hahaha!

plg benci kalo ilang pendrive!

aituh ilang skaligus sme!

bile da beli baru..

sme jumpe balek!

skang ade dkat 15g pendrive!

:))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin