Tuesday, March 17, 2009

Macam ni pun nak tipu....porahhhh


KM tak tengok siaran tv3 khususnya siaran beritanya dh cecah 3 bulan rasanya. Mungkin salah satu azam tahun baru 2009, tak tengok berita/media yg sedia dimanipulasi dan ditunggangi demi kelangsungan hayat pemerintah yg makin nazak nak mati. Kalau tengok, KM layan kartun je ngan Budak Kacak.

Ketika KM dah tak tengok, ada guru KM bagitau dalam berita penghargaan kecemerlangan adik Nik Nur Madihah di Kelantan mencapai 20A pun tv ni nak putar belit berita. TV3 melalui Buletin Utama pada 15/3/2009 masih nak berbohong mengenai bantuan kepada adik Nik Nur Madihah. Kata TV3 ni, Umno lah yang bagi tawaran rumah kepada keluarga adik ni menerusi Ketua Umno Bahagian Pengkalan Chepa, Dali Hussin.

Sedangkan cerita sebenarnya seperti berikut:


Macam ni pun nak menipu wahai TV3 suku....Cara mcm nilah yg buat sebahagian rakyat makin lama makin membenci kerajaan yg ada.....Tapi yg makin suka pun ramai. Anyway tak kisahla sebab setiap manusia ada hak memilih & keyakinan dia. Dan dia juga akan bertanggungjawab di atas apa yg dia pilih.

* KM dua hari xmenulis. Bukan sebab sakit tapi sibuk sikit memangku kerja kawan. Kalau org yg ada kat London tu baca n3 KM ni, jgn lupa balik balik bas double decker sbg souvenir hehehe...ada berani ke?
* KM tersentuh hati bila tgk Nur Madihah & bapanya bagi komen tentang kejayaannya. Very humble & penuh kerendahan diri pada Allah. Semoga semakin tinggi anda, semakin zuhud pd kebesaran Allah. Allah boleh memberi kemuliaan pd seseorang melalui ilmu walaupun seseorang tidak punya kekayaan harta & material.

9 comments:

Neeza Shahril said...

nak pancing undi la tu... poorraaahhh!!!

kakpiah said...

aku pon tak sker tgk berita dah...
sesak napas..

weh.. ari nih nik nur madihah dtg opis aku katanyer...
interbiu utk scholarship..
nk kem salam ker? hehehe...

risanur said...

yang pastinye risa tak menonton berita tv di mana2 pun...coz risa ada kelas...kalu hari cuti malas plak nak nengok berita :)

kojah said...

ditag...

http://kojah.blogspot.com/2009/03/tag-kenali-diri.html

Dee said...

aku pun dh lama x tgk berita..ngarut je byk...

Aspalela said...

aspa pon sama KM....nyampah tgk brita TV3 yg makin menjadi2 putar belitnya...
Baik tgk Brita TV9....adil & saksama...

adam06 said...

salam KM,

dah lama yanti x singgah blog nih...wah makin garang menulis..cahyoo!


regards,
yanti
www.loadpoint.blogspot.com
www.rosyanti.blogspot.com

Kebencian_Maharaja said...

neeza_shahril- sekrg rakyat dah ramai cerdik, makan umpan tp xmakan kail hehehe...

kakpiah- hehehe....nanti aku sedekahkan balang oksigen kt ko...jgn kirim salam je...ko pinangkan je terus...hehehe

risanur- risa tgk crita doraemon ke? hehehe

kojah- hehehe...Km akan jawap..insyaallah...

dee- Km tgk berita yg xmengarut :D

aspalela- KM tgk berita tv siam hehehe....

adam06- lawan tetap lawan....sama ada menang atau gugur terbunuh hehehe....

Shifu67 said...

area tu sapa wakil rakyatnye eii?... ooo yg kat pulau melaka tu eii... hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin