Friday, March 13, 2009

Makanan International.....

Mee segera @ lebih mesra dipanggil megi memang kadang2 menyelerakan terutama masa2 kita tak selera nak makan nasik. Megi ni plak merupakan makanan yg sememangnya fames atau lebih tepat adalah makanan antarabangsa. Org Melayu makan, orang Cina pun makan, India pun sama & byk lagi bangsa lain di dunia yg makan megi ni. Sekarang ni, megi dipelbagaikan dgn berjenis perasa mengikut citarasa ramai.

Adapun megi ini sedap kalau dimasak kosong saja. Kalau nak lebih sedap ditambah ramuan lain seperti sayur, daging, ayam dsbnya. Ada org menganggap megi ni makanan org tak cukup duit tgh bulan tp sebenarnya tidak. Orang kaya pun ada yg suka makan megi ni. Megi ni sedang dimasak mengikut aturan masaknya. Tapi kalau terdesak & kesuntukan masa, air panas or suam pun jadi hehehe.....KM teringat zaman belajar dulu, megi ni antara peneman kawan2 yg study hingga ke tengah mlm.



Budak Kacak antara penggemar megi ni. Dia sorang ja mesti sebungkus. Tapi takla diamalkan selalu makanan segera ni takut membahayakan kesihatan. Kebetulan semlm, KM teringin nak makan megi. Maka sebungkus dimasak kosong, dimakan berdua demi mengeratkan kasih sayang antara anak & bapak......Kata Budak Kacak, "Megi abah, betul2 hor liaw hehehe..."

10 comments:

risanur said...

hubby risa pun gemar makan megi yang dimasak oleh risa...kalu orang lain masak dia kata tak sedap...padahal masaknye sama je...

TiNiE said...

comey nyer model megi...dan dan rasa tingin nak makan megi...

pB said...

mmg sedap tapi tak leh makan sokmo ...

Neeza Shahril said...

sekarang megi ni jadi makanan wajib beli kat rumah.. tapi akak kenakan quota.. seminggu sekali aje. Kalau lebih kejam, sebulan sekali.. tapi mak ayah takpe lebih hehehe.. pssttt.. diorang tak tahu tu..

pak pak arab, sekali shopping mesti beli.. sekotak sekali hangkut.. memang kat sini indomie dijual berkotak2 sebab feveret pak pak arab.. diorang bagi anak2 yang tak gemor nasik makan..

Dee said...

kemain lg mkn megi berdua-duaan gitew eh..mem mkn megi gak ke? bahaya utk kandungan..hehehe..

kuIna Jentayutiara said...

lapaq megi la pulak.....

Mak Su said...

kebetulan, saya tak berapa suka megi. tapi kalau KM saya mesti nak makan :)

Aidura Sofiee said...

km, kalau suamipun ikut mengidam, rasa2nya nak dapat baby boy kot. ngeeehhhhh :P

shi3la said...

chomenyer diyer..leh jadik model nih ganti mawi slurppp...salam perkenalan dr sayer..

shasha said...

hohoho..lama dah tak makan megi nih KM...tetiba cam teringin lak...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin