Thursday, March 26, 2009

Semakan Ujian MTest

Kepada yg memohon Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI) untuk SR & SR-JQaf bagi ambilan Januari 2010, anda boleh membuat semakan kelayakan menduduki Ujian MTest yang akan diadakan seluruh Malaysia pada 28 Mac 2009 (Sabtu). Semakan boleh dibuat di alamat berikut:

http://apps.emoe.gov.my/kpli/mtest/

Seperti biasa di zaman ramai graduan menganggur ini, profesion perguruan menjadi pilihan berbanding di zaman 80-an, ramai sanggup menolak walaupun berjaya untuk menjadi guru. Salah satu tips untuk menjawap ujian Mtest ialah anda kena tangkas, jangan terlalu lama dengan sesuatu soalan anda takleh jawap (khususnya soalan berkaitan ngan pengiraan), tinggal je soalan tu kalau buntu. Bagi soalan yg berkait sahsiah ke hape, korang jawap jgn terlalu skema sangat.

So, kepada yg terlibat, selamat berjaya. Insyaallah, ada rezeki korang akan ke peringkat temuduga. Waktu temuduga, peluang anda lebih cerah. Ada ramai lagi rakan KM yg belum berjaya wpun dah berkali2 memohon. So, stay cool & don't lose your confident hehehe.............

6 comments:

mamarempit said...

adik saye..anak dh 3 baru dapat...rezkiii..walopon lewat

suw said...

tula..salah satu pilihan dizaman gawat ni..hmmppphh..ok la tuh, lgpon keje mendidik ni mulia gitu..kan km kan?

Dee said...

maleh nk jd cikgu...sy garang..takot kena curah asid..hehehe..

Masy said...

sy takleh jadik cekgu, nanti ramai mak apak dtg skolah wat komplen. hehehe

Aidura Sofiee said...

salam ziarah.

Shifu67 said...

tu mujur gomen buat JQaf... kasi peluang keje kat siswazah yg balik mesir, jordan dan seangkatan dengannye... tak kan semua nak jadi mufti je kann!

kekadang tu sakit gak tengok diorang ni... masa kursus pun dah dapat elaun 1000 lebih.... aku kena keja dekat 10 tahun baru dapat gaji tahap tu... tapi mengenangkan diorang ni Islam (melayu) macam aku gak... kira sejuk hati la.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin