Thursday, February 12, 2009

Februari datang lagi........

Menyedari atau tidak, kita dah menjejak hampir pertengahan Februari. Pantas sekali masa berlalu seperti yg diceritakan oleh para ulama, menjelang akhir zaman, masa bergerak begitu pantas sekali. Siang pantas berganti mlm, mlm pantas menyaingi siang.

Dalam kepantasan itu, umo manusia bergerak ngan pantas jua. Berdasar perkiraan matematik yg guru KM bagitau, setiap tempoh 30 tahun Masihi, tempoh tahun Hijrah ialah 31 tahun. Mana kata, sesiap yg dah mencecah umo 30-an mengikut kiraan Masihi, umo dia dlm tahun Hijrah lebih setahun. Cthnya, umo KM 33 tahun bulan ni, umo KM sebenar mengikut kalendar Hijrah dah 34. Tua..tua....dah......

Bila makin tua maknanya makin dekat kita akan kembali kepada Pencipta kita. Maknanya kita nak matila ye....Sapa kata dia berani nak menghadapi mati, kira tererla. Namun, suka atau tidak mati itu pasti. Dan mengingati mati itu peringatan buat org2 yg beriman.

Bercakap mengenai Februari, KM akan sambut besday & ulangtahun perkawenan bulan ni. Secara kebetulan, ada sorang blogger yg sama tarikh lahir ngan KM. Dan ada sorang juga blogger yg tarikh ulang tahun kawen dia sama tarikh & usia ngan perkawenan KM. Siapa mereka, korang cari sendiri hehehe.....

7 comments:

suw said...

cop KM..bukan km nk selebret ngan saya ker? ala km..

Neeza Shahril said...

bila besday tu?
ada acara potong kek ke?
buat solat hajat pun bagus gak kan :)

dakgilachoc a.k.a nani said...

lahir bulan february jugak...owh baru kutahu...tahniahla yer..happy besday in advance sbb ko tak bgtau tarikhnya...

azreen said...

bile birthday ko km?

Dee said...

kalo aku teka dpt hadiah x?

kakpiah said...

nih tanya suka2 ker... ada ganjarannya?

Kebencian_Maharaja said...

suw- hahaha....

neeza_shahril- besday saya 19th tp rasanya saya xpenah selebrate besday saya.....

nani- ko lahir 2nd kan...kira ko tua dr aku la hehehe...

azreen- bila bulan berwarna biru hehehe...........

dee- takyah teka...ko dah tahu jawapannya....hehehe

kakpiah- ade..bila ko bayaran ganjaran ko aritu ngan aku...ko lupa???????

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin