Wednesday, May 7, 2008

Arba'ee kembali bujang!

Mulai arini dan beberapa ari akan datang, Arba'ee akan kembali bujang kui..kui. Mem ada perkhemahan Puteri Islam di Kuala Nerang (tak silap aku la). Menjadi org bujang memang best, takda sapa nak tanya ke mana? mengapa? kenapa? yang paling penting siapa? keh..keh... Tak perlu bersusah2 nak menjaga hati sesiapa. Habis kuat pun mak je akan berleter panjang.

Tapi bila lama membujang akan sampai satu masa perasaan kita menjadi terlalu sunyi. Masa tu kawan2, adik beradik dah tak leh mengubat kesunyian tu. Hatta minat kita pada sesutu perkara pun takleh merungkai kesunyian itu. Masa tu, hati cakap aku perlukan teman. Teman tapi mesra? Bukanla, teman dalam meneruskan kehidupan ni.

Aku mengalami masalah ni pada usia 27. Sebelum tu aku sangat success ngan teman2 aku. Apabila teman2 sendiri sudah berteman atau ada komitmen lain maka kita mula ditinggalkan. Akhirnya kita bagai penunggang moto yang kehabisan minyak di tepi jalan kui..kui.

Arini kalau aku ditinggal2kan seminggu dua tu, aku tak heranla dah. Baby ada. Ngan dia ja bleh bikin umah aku bising sepanjang malam. Sekarang dia kuat tido plak. Dia bagitau kat abah aku, dia tgk bola lewat malam ngan aku. Abah gelak besar. Kalau abah borek, anak rintik, cucunya ape? kui..kui anda sendiri jawabla.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin