Thursday, May 15, 2008

Mei 15


Takda pa yg menarik utk dikongsi arini. Kalau ada pun just crita2 penglipur lara, penghibur duka. Utk pengetahuan anak2 dara kat luar, aku kembali bujang utk beberapa ari lagi, so faham2 la kui..kui. Maknanya jugak, aku ngan budak kacak la kat umah. Nak jaga dia senang ja. Buatkan dia milo & pasangkan dia saluran Astro 611, abis crita hehehe...

Semlm aku bercakap ngan parents in law berkenaan anak angkat. 14 tahun mengasuh, membela & mendidik, akhirnya anak yg 'diangkat' hendak pulang ke pangkuan keluarga kandung. Berat hati melihat, berat lagi bahu yg memikul. Bayangkan setelah berkorban utk tempoh tersebut, terpaksa melepaskan begitu saja. Keluarga kandung sepatutnya menghargai pengorbanan keluarga angkat. Pada aku, tak patutla budak seusia demikian diracun fikirannya sedangkan penjelasan sebenar perlu dibuat. Jika berhasrat mengambil kembali, luangkan dengan baik dan berhikmah agar tiada hati2 kecewa.

Next week dah cuti sekolah maknanya my mem pun akan bercuti. Dia dah cakap ngan bawak budak kacak ke KL ngan my parents in law. Bagusla cadangan tu sebab kalau nak harapkan aku bawa, pasti tinggal rancangan ja. Kindies tempat budak kacak belajar pun ada trip ke Perlis. Ikut sukala, bapak tak kisah, labu.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin