Thursday, May 8, 2008

Hampir sebulan sudah berlalu........

Dah hampir sebulan aku memulakan langkah sebagai blogger. Bermula ngan hobi membaca blog orang lain, akhirnya aku berjaya menerbitkan sendiri, calculatorbuta.blogspot.com dalam tempoh beberapa jam je (syabas inspector shahab). Penerbitan blog menjadi isu nasional sejak ia berjaya memberi impak maksima pada GE ke-12 yang lalu (penangannya lebih hebat daripada media massa tradisional seperti tv, surat khabar & radio). Gara2 penulisan dalam blog juga, Raja Petra Kamarudin (RPK) dah kena charge court.

Pada umumnya, blog adalah medium meyebarkan idea, pandangan, pengalaman, imaginasi, or everything dari blogger. Blog wujud beraneka ragam berdasarkan kreativiti blogger (aku suka ragam P. Ramlee kui..kui). Idea berhubung social, ekonomi, politik, budaya or anything bleh dilontarkan kepada pembaca utk difikir, dibincang, dibahas or for everything.

Blog aku yg baru berusia pokok2 taugeh mungkin kerdil compare ngan otai2 blogger yg kreatif & inovatif. Hits pengunjung pun masih di tahap kiraan pakai jari pun boleh (tp progress beb). Kepada rakan2 blogger cam Cik Tipah, Erni (new frenz), Mya, Anaiz dan lain2, aku salutela kreativiti korang. Compare ngan aku, ibarat jauh satay dari bara ekk. Anyway, gracias (tocei) juga pada semua pengunjung2 cam mr. Jazz, Jimbo, Ina, teka Kata dan lain2. Kalau da idea2 menarik, cakapla, bleh kita kongsikan di blog ni.

* Jazz, mana gambo kt Pulau Kapas? Jimbo plak kasila gambo kt Manchester tu. Nice photo & great xperience tu. Teka kata, 1 Mei, kt Kelantan ada contestla bro. Rugi tak pergi.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin