Monday, May 5, 2008

Monday blues

Assalamualaikum & como estas (pa kabar)? Hari baru & bulan baru dgn harapan baru. Weekend aku membataskan pergerakan ekoran krisis kewangan & mem yang banyak assigment nak disiapkan. Aku gi kenduri akikah utk anak sepupu (makan kambing..aku jadi lemah keh..keh). Anyway tahniah Wati & Ucop atas kelahiran anak sulung dan jugak kepada Mak Teh & Pak Teh yang terima cucu sulung. Aku pun baru terima anak sedara bulan lepas & bulan depan pun insyaallah akan terima sorang lagi.

Semlm jugak, aku baca Sunday Star yg dimuatkan sikit cerita tentang Ketua Menteri Penang (KMP) yang baru, YB Lim Guan Eng. Ia menceritakan bagaimana KMP ini sanggup menggunakan penerbangan economic class berbanding kelayakan beliau menggunakan business class. Aku pikir itu satu contoh menarik dan wajar diterusan dan diikuti oleh pemimpin yang lain. Pemimpin yg baik sepatutnya melaksanakan amanah rakyat & bukannya mengambil kesempatan kuasa yg ada untuk membina kekayaan peribadi. Congrat YB. Cerita lanjut anda leh lawati blog berikut: http://mrmanager.blogspot.com/2008/05/have-you-seen-chief-minister-sit-in.html

Minggu lepas juga kita dikejutkan ngan kehilangan seorang tycoon automotif negara, Tan Sri S. M Nasimuddin S.M Amin yg meninggalkan dunia akibat kanser paru-paru. Sesungguhnya maut itu tidak mengenal sesiapa. Apabila telah sampai masa, tidak akan dikurang atau dilebih masa walaupun sesaat. Kepada yg hidup, beringatla sebab ajal bukan kenal tua muda. Last month aku kehilangan my frenz, Azrafad Mohd Radhi. Dia meninggalkan kemalangan langgar lari. Ralat jugak sebab aku tak sempat menghadiri pengebumian dia sbb dpt berita pun dah 2 ari pas dia pergi. Moga Allah meredhai roh-roh mereka. Amin.

Kepada my neighbour, Mr. Jazz yang baru baru dari Trengganu, gracias (terima kasih) atas ole-ole yang dihulurkan. Camna ngan trip? Hopefully best kot. Bagus bro, banyak perjalanan luas permandangan keh..keh.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin