Wednesday, August 13, 2008

Gerhana Bulan 17 Ogos 2008

Jika 1 Ogos lepas, penduduk di Malaysia tidak melihat gerhana matahari sepenuhnya maka 17 Ogos ni, insyaallah kita leh melihat sebahagian kejadian GERHANA BULAN @ LUNAR ECLIPSE. Gerhana tersebut dijangka akan berlaku di antara jam 2.25 pagi hingga 6.29 pagi. Kalau tak salah saya, Agensi Angkasa Kebangsaan (ANGKASA) telah pun mengatur pelbagai aktiviti (bermula semalam 12/8 hingga 17/8/2008) bersempena kejadian tersebut.

15 comments:

ita.itu said...

oh ye ke 17ogos nih? harus ngk nih...tq km

Ungku Nor said...

2.25am - 6.29am???

taim dah ujung2 tu sempat le kot kalo nak nengok.
taim yang awal2 tu..err..err..
saya ni 'kekanak' yang masih memerlukan tido 10 jam sehari..ekekeke

KM said...

Nak nengok kena komitmen ni. Jgn tgk dlm mimpi plak..maklumla berlaku di pagi hari. Tak sempat xpe, leh pi kt blog Kuchalana. Tp tgk bulan purnama la hehehe...

KM said...

Kalau tido 10 jam sehari, bleh gak tgk tp tgk kt tvla, bleh gitu, Nor?

Mak Su said...

nak kena gi tmpt tinggi ker nak tgk seeloknya?

.::WaNiE::. said...

hihihi agak2 nanti ada tak dalam youtube :P

Akak said...

Salam...

Nak kena tgk nie, tapi tulah boleh ke berjaga time2 camni..

cHeRyNa PiReS said...

ko mmg suke gerhane ek KM?
aku rase nieh dah posting ke berape ko cakap pasal gerhane:D

btw...tq sbb menghargai kenindahan Tuhan nieh:D

:: Wiween laoshi :: said...

Subhanallah..:)

tp time nye x kena la..takut da berkuak lentang laa masa tu :(

KM said...

as..kum semua,

maksu-tak payah gi tmpt tinggi. rendah pun ok tp sambil pejam mata (tido) sure xnampak hehehe..

wanie- sekrg dunia dah berubah hehehe..sure leh tgk menlalui YouTube.

akak- kalau niat nak bgun tahajud, sure leh tgk sekali. Tp kalau terkejut pun leh juga hehehe...

cheryna- gerhana ni lambang keajaiban ciptaan Allah. Manusia just leh cipta lagu 'Gerhana Ska Cinta' ja hehe... Kebetulan gerhana berlaku 2kali dlm sebulan.

ween- kalau ween selalu kuak lentang,sya plak suka stail kuak kupu2 hehehe...

kuchalana said...

solat sunat jika berkesempatan sebagai tanda mengangungkan kuasa ALLAH.. terima kasih atas maklumat ini...

ole..

KM said...

ya..betul bro. Sunat gerhana..

Neeza Shahril said...

pagi tu kat malaysia.. tapi kat sini malam.. kat sini nampak tak?

KM said...

sya tak sure la plak ttg tahap penglihatan gerhana di Saudi pd ari tersebut.

ecahkoop said...

adeh...termiss sudah..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin