Monday, August 4, 2008

MRR2 menagih duit & nyawa rakyat!!


Asalnya dibina ngan duit rakyat berjumlah RM238 juta. Kemudian berlaku keretakan, Samy Vellu arah tutup dan perbaiki semula ngan kos RM 70 juta. Pagi kelmarin, Lebuhraya MMR2 yg menghubungkan Kepong-Selayang retak lagi. Batu-bata dilihat jatuh daripada salah satu rusuk berhampiran stesen komuter Kepong. 3 daripada 18 prategasan (CFRP) yg dipasang pd rusuk tu dilaporkan telah putus. Nasib baik takde nyawa melayang kelmarin. Pasni kalau nak dibaik lagi, berapa juga plak nak digunakan?
Apa yg aku nak simpulkan di sini, MRR2 ni bukan sahaja DUIT RAKYAT dibazirkan tp NYAWA RAKYAT juga menjadi pertaruhan. Kepada penduduk Lembah Klang, berhati2 lah melalui MRR2 ni sebab malang tak berbau....

14 comments:

Mira said...

nak kurangkan bilangan rakyat kot..

hehehhe...

sekali lg... rakyat yg menjadi mangsa

KM said...

Time is running out...16 Sept. kita menunggu pembentukan semula Msia Baru hehehe...rakyat prihatin xmahu lg duit mereka dibazirkan....

kuchalana said...

aku pernah tulis isu ni dulu.. mcm biasa.. all this corrupt minister patut letak jawatan lama dah.. drg xsedar ka depa makan duit pembayar cukai.. aku dari dulu mmg xhalalkan duit cukai yg aku bayar tuk bayar gaji depa2 ni..

RM300juta.. boleh buat skolah or kasi biasiswa pendidikan pada rakyat.. ni bebankan rakyat dgn PTPTN.. atau mende2 lain.. everything point back to tax payor.. walhal kita bayar suh depa tolong tax payor.. mmg lahabau depa ni... hu2..

KM said...

Ya betui tu saudara Kuchalana. Mulai thn ni plak permohonaan PTPTN IPTA melalui online. Online bagus tp kena betul2 mantap sbb kaadang2 kesilapan teknikal buat pemohon jd susah. Cthnya pemohonan adik ipar aku tak dpt diproses sbb masalah2 teknikal2 ni la. Terpaksa plak kena apply lain & tunggu sampai bulan dpn plak. Ni yg slalu buat rakyat marah ni.

Wira_Warisan said...

adakah ini yg pemimpin (BN) agung2kan infrastruktur untuk kesenangan rakyat? ini adalah beban yg dicipta oleh mereka demi kepentingan diri n perut mereka....rakyat sekarang telah byk berubah dah boleh berfikir dgn sebaiknya demi kesenangan bukan untuk generasi sekarang sahaja tetapi generasi akan datang...

Sir Zuki said...

bosan tul dgn kerajaan skrg. rasa2 mcm aku sendiri la yg jadi PM. lagi best!

Sir Zuki said...

bosan tul dgn kerajaan skrg. rasa2 mcm aku sendiri la yg jadi PM. lagi best!

Sir Zuki said...

bosan tul dgn kerajaan skrg. rasa2 mcm aku sendiri la yg jadi PM. lagi best!

Sir Zuki said...

bosan tul dgn kerajaan skrg. rasa2 mcm aku sendiri la yg jadi PM. lagi best!

KM said...

wira_warisan- Bawak geng ramai2 ke Permatang Pauh. Kasi signal sama Lah Badawi & geng, kami maukan penghormatan sbg rakyat.

sir zuki- kalau saudara rasa layak menjadi pemimpin, silakan. Jgn lupak diri dahla hehehe....

Neeza Shahril said...

itulah jadinya kalau ada sifat tak jujur dikalangan 'orang-orang' itu.. bila bagi project, harga mahal tapi projectnya tak berapa betul.. macam mana boleh lulus kalau benda tu tak selamat? jawab KM.. jawabbbbbb... hehehee..

KM said...

Di Msia ni, masalah projek/tender mahai tp tak berkualiti rasanya bukan perkara kecik. Dr sebesar2 projek/tender kerajaan sampai sekecik2 projek buat longkang kt kmpg, semua nak tipu. Org besar tipunya besar, org kecik tipunya kecik. Pendek kata bapak borek, anak rintik. Sebab tu hasil Msia yg melimpah ruah ni sering dikatakan oleh pemimpin xcukup, kena potong subsidila mcm2....

shafarina said...

jarang lalu situ, sejak tak kerja Gombak lagi

cHeRyNa PiReS said...

hmmm...agaknye sbb dowang tak lalu situ kot...so tak nampak bahayenye...lagipon cermin keta kan gelap...mane nampak..hehehe...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin