Tuesday, July 22, 2008

Sapa Mau Jawap?

* Polisi kerajaan yg ada ialah menggunakan kenderaan buatan Malaysia seperti Perdana untuk kegunaan rasmi kerajaan.
* Nasihat kerajaan pula ialah semua badan or jabatan kerajaan supaya berbelanja berhemah & berjimat cermat. Nasihat itu juga ditujukan kepada semua rakyat jelata kerana kesulitan ekonomi yg melanda sekarang.
* Tiba-tiba, al-kisah sebuah kerajaan di negeri tepi laut telah membelakangi nasihat & polisi ni dgn membeli 14 buah Mercedes E-200 Kompresor ngan harga RM3.43 juta bagi menggantikan kereta rasmi exco sebelum ini yg digunakan lebih kurang 4 tahun ngan alasan kos maintainance tinggi.

Anda rasa patutkah?

9 comments:

Neeza Shahril said...

patut aje KM sebab diorang kan pemimpin kerajaan memerintah.. KM tak tahu ke kat negara kita sekarang pemimpin kerajaan boleh buat apa saja.. takde undang2 boleh sekat.. tapi kalau kita yang bukan pemimpin ni ataupun kita pemimpin bukan kerajaan, salah besar.. membazir, cakap tak serupa bikin, salahguna kuasa dan macam2 lagi laaa.. silap2 ada pulak isu kononnya kereta tu US yang bagi sebab kita ni jadi tali barut hahahahah!!!

KM said...

hehehe....inilah nasib rakyat Malaysia yg tinggal di Msia hehehe..

Anonymous said...

ni saudara shabery chek boleh jawab kot.....tapi kalau nak jawab kena pastikan mulut tak berbuih.kang terketar2 terus keras

cHeRyNa PiReS said...

hehehe....KM....dowang kate maintain merce lagik murah dr maintain perdana...pandai tul:D

Mira said...

biasalah menteri pakai keta mewah.. ada driver... minyak free... yg menanggung bebannya... RAKYAT

elaun keraian ada... tp x penah nk sedekah kt rakyat... end up guna utk bwk anak isteri ke oversea... baik tarik balik jer elaun keraian bos-bos tu sumer

Anonymous said...

hidup shabery

Anonymous said...

aku takleh nak tumpukan pada debat anwar sebab aku dok tumpu kat mulut yang ada buih...mungkin blh jadi pengeksport utk malaysia nanti(buih air liur)

Anonymous said...

aku takleh nak tumpukan pada debat anwar sebab aku dok tumpu kat mulut yang ada buih...mungkin blh jadi pengeksport utk malaysia nanti(buih air liur)

KM said...

hehehe...nak jd pengeksport Coca-cola kedua dunia ke?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin