Wednesday, July 30, 2008

Harga minyak dah turun!!


Tajuk ni bukannya harga minyak Malaysia yg turun tp harga minyak dunia. Sepanjang tempoh 3 minggu ini, harga minyak di pasaran hadapan sehingga pagi tadi telah turun kepada US$121 setong berbanding harga tertinggi US$147. Penganalisis berpendapat harga minyak dijangka akan mengarah ke arah keadaan penurunan harga ekoran permintaan yg semakin menurun.

Berdasarkan sumber yg dipercayai, dalam tempoh 3 minggu ini juga negara jiran kita, Singapore juga telah menurunkan harga minyak di republik itu sebanyak 5 kali. Walaupun penurunan yg dibuat mungkin kecil tp tetap juga berlaku penurunan.

Tapi bagaimana di negaraku tercinta ini? Semasa menaikkan harga minyak bulan lepas, kerajaan Barang Naik (BN) ini telah memberi jaminan kepada rakyat bahawa harga minyak akan sentiasa disemak dr bulan ke bulan. Tp sekarang ada dah jadi? Adakah pemimpin Malaysia ni suka cakap pembohong?

* LATEST NEWS 1 Ogos ni, harga simen sekampit akan naik RM1 (harga umah sure akan naik). Tambang bas ekspress plak kerajaan setuju naik pas Raya nanti. Berapa naik belum putus lagi tp persatuan pengusahan bas minta naik 100%.

AKU sebagai rakyat negara tercinta ini tak lupa apa yg pemimpin malaysia ni buat & tak redha ngan apa yg berlaku. Tapi ANDA bagaimana? hehehe....jawab...jawab

7 comments:

Anonymous said...

org yg bertanggungjawab nih.. lagi tak reti-reti nak turunkan harga minyak..
kena nyanyi lagu "JANJI MANISMU" kalau mcm nih..
lama dah boikot org-org kaler BIRU neh. mencikk..!!

Kakmim said...

ntah..

semua nk naik..
dh lali kot kena sumpah-seranah rakyat

Anonymous said...

Bukan semua rakyat prihatin cam anda. Ada yg buat tak kisah je hal2 ni sbb kata mereka mahal pun mereka bleh beli. Mereka tak penah pikir org lain yg susah. Ramai yg sellfish (bukan yg juai ikan tu hehehehe)

Neeza Shahril said...

saya tak redha! walaupun saya duduk dinegara yang minyaknya sangatlah murah, saya tak suka pemimpin yang zalim. Diaorang takpelah. Minyak naik sampai RM10 seliter pun masih mampu maklumlah claim aje kan. Duitnya adalah duit rakyat.. takpelah.. mereka mungkin menang di dunia. Di akhirat esok, kita tengok berapa banyak pahala mereka tergadai sebab nak bayar balik kesusahan rakyat yang menderita...

Anonymous said...

Rakyat Msia tak ramai cam anda semua. Kebykannya dilalaikan ngan hiburan sepanjang masa. Hiburan ni cam candu yg meruntuhkan kesensitiviti masyarakat terhdp hal2 semasa & sejagat.

Anonymous said...

kerajaan babi negara la km
bukan barang naik

Anonymous said...

Sesabo hehehe...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin