Monday, November 3, 2008

Sian ko Abby.....


Kesian KM nengok artis ni dalam beberapa hari ni. Dalam keadaan masih berpantang terpaksa plak menghadapi dugaan yg maha berat. Minggu lepas, akhbar sok-sek2 bahawa suaminya ada hubungan ngan pompuan lain, pastu dah lama tak balik umah. Si suami menafikan semua tu. Tetiba dia kena cengkup khalwat. Arini, dlm keadaan badan bukan sihat sepenuhnya, terpaksa plak berkejar ke mahkamah. Si ko Abby.
Korang bayangkan hati si isteri ni dalam situasi begitu. Silap2 leh kena gila meroyan sbb selepas melahirkan anak, si ibu kena berehat sepenuhnya dr segi mental dan fizikal. Takleh buat keja yg berat, makan pun kena dijaga, apatah lagi kerehatan mental.
* pesanan KM, hargailah isteri anda hehehe....

20 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

rasa mcm mau tembak dgn senapang gajah jek si norman hakim tu..

shafarina said...

NH tu bodoh betul. Dah la bagi statement bercanggah satu sama lain. Pas tu dayus masa cakap Abby patut sara keluarga sama sbb Abby kerja. Pas tu bila kena tangkap basah, bagi alasan bodoh lagi.

Kalau tak buat apa2 apsal baru 1.2 jam baru buka pintu? Mmg ar berpakaian lengkap, pakai baju tak sampai 5 minit beb. Yang si memeh tu pun sama, dok layan laki orang, macam takde bujang lagi kat dunia ni.

Haih aku angin betul dgn kes2 macam ni.

Abby, be strong.

Kak Piah said...

pompuan mcm memey tu pon spesis menghncorkan umah tngga org.. bila di tanya jawapan standard.. " mereka mmng ada masaklah umah tangga, saya tak terlibat.." puiii.. kalo ko tak enterprem.. gadoh laki ngan binik nih bukannya lama mana pon.. tp bila dah masok bab 3rd party nih.. jahanem la jawabnya.. eieieiei nyampah..
wah .. tetiba emosi.. KM ko jgn nk speku akak lak okeh.. hehehe...

Neeza Shahril said...

Astaghfirullah.. kesiannya.. sampai hati suami durjana tu buat isteri cam tu. dah lah isteri tu kena mengandung 9 bulan 10 hari.. bawak kehulu kehilir, takde sape boleh tolong bawak.. alih alih dah bersalin, dalam pantang lagi tu, husband kena tangkap khalwat.. yang jantan tu memang lah pantang nampak ikan.. yang betina gatal kena tangkap dengan dia tu tak reti reti ke yang orang tu dah ada isteri... nak jugak buat perangai.. ambik kesempatan dikala isteri orang tu dalam pantang.. mentang2 dia tak leh nak bagi nafkah batin.. amboi... volunteer lah tu nak tolong sumbang nafkah.. cinabeng sungguh laaa...

sorry la ya KM.. akak memang tak boleh dengar kes2 gini..walau seteruk mana isteri tu... masa berpantang adalah masa yang paling sensitif.. dia lupa agaknya dia ada mak.. mak dia pun pernah alami saat2 gitu... entahlah kan.. moga dia insaf...

azreenfaisal said...

tak sangka km ni baik jgk ek....sgt bini lg...bguih2...

Mieza said...

aku mmg dr kes dulu lg ngan faradhiya dh cop si NH ni kaki betina...bgs pun Abby ceraikan dia....simpan laki mcm ni buat apa. buat sakit ati jer..nanti satu ari dia akan cari anak bini dia...ko nengoklah nanti...:p

yg si betina gatal tu pun satu...leh jwb panggilan si ABby tu dan ckp " benda nak jd nak wat camne" klu akulah aku pi sepak lapanpuluh kali kat muka dia...bg sedar...tu laki aku...dh x de jantan lain ker...:p

KAKTINY said...

salam KM..

mmg tersentuh giler dengar citer abby nih.. mmg rasa nak sula jer NH ngan budak hingus tuh.. TAK SEDAR DIRI.. TAK SEDAR DOSA.. ingat diorang hidup menongkat langit agaknya..

dugaan yang maha berat utk abby.. bangan betul NH tuh..

eee... bila dengar citer nih, mmg teremosi gegiler.. siap nangis dlm kete bercerita kat cik abang..

tak guna jadi suami kalau kalau tak bersedia nak kemudi bahtera rumahtangga dan tak pandai nak jaga hati anak bini.. kan mereka tu amanah dan tanggungjawab.. apa hak dia utk rampas kebahagiaan anak bini dia.. kurang asam garam betul.. grrr grrr grrrr....

.::WaNiE::. said...

mmg rasa nak hentak jek kepala NH tu dengan helmet ke ape..bebal sengal

KM jangan buat kenyataan tipu mcm tu okeh KM

KM said...

cikgu wiween, shafarina, kak_piah, neeza-shahril, azreenfaisal, mieza & kaktiny- Salam semua. Thanks sebb memberi komen yg panjang lebar. Secara umumnya, kita semua xsetuju kalau seorg isteri, ibu & wanita dilayan sebegitu termasukla saya hehehe....Suami isteri itu saling kuat-menguati antara satu sama lain. Jika terlalu sukar diselamatkan perkahwinan itu, berpisahlah dgn cara yg baik....

KM said...

wanie- saya plak yg kena? keh..keh...KM sayang bini hehehe...

Mieza said...

nak tmbh skt ek...:p

dahlah si Abby tu jd operator pengeluaran duk bersalin je...lgsg x hargai bini yg lahirkan anak2 dia..asyik abby je yg nak mengalah...

skrg baru padan muka NH tu...br dia tau langit tinggi rendah...sori ek emosi jap...jgn NH tu kena panah KILAT br tau...hahaha

risanur said...

hanya wanita yg punye kekuatan akan diduga oleh Allah sebegitu...

KM said...

mieza- marah beno along dalam hal ni ye hehehe...tp saya setujula ngan komen along tu. Laki harus mengerti isterinya dlm keadaan begitu. Kalau 1st child leh la kata tak tahu. Ini anak dah 3 masih tak faham2...

risanur- semoga dia tabah mengharungi kehidupan demi anak2...

masviona said...

eeieiii..saya geram betul lah ngan si NH nih...
pada saya dia mmg lelaki tak bertnggungjwb kot coz dia dok ulang kesalahn yg sama..dulu kan pernah jd kes kata dia curang ngan sorang artis kacukan tuh kan...so skrang buat lagi..apadaaaa..ingtkan dah insaf

abby harap dapat bersabar byk2 lah...risau takut meroyan je

ita.itu said...

potong je konek sinorman nih..ngan simemey nih anunye sula jek..lahanad tul pangai

wanie said...

eleh km, NH tu sayang bini gak..tapi si memek tu pun dia sayang gak

Kebencian_Maharaja said...

masviona- betul tu viona. Patutnya skali tersilap jgn diulangi lagi. Pompuan dlm pantang memang berisiko jd meroyan. Kesian..kesian...anak kecik2 lagik

ita- ko ingat ini crita tarzan ke bleh potong2 sesuka ati ko. sekalipun ko berat rasa dia bersalah tp keadilan tetap perlu ditegakkan. Takleh letak kt tangan manusia sesuka hati....ko ni...

wanie-hehehe...ko suka fire KM. ko anti-KM ekk?

suw said...

tgk lam melodi rituh..sy pon nangis same tgk abby nangis teresak2..isk isk isk..sian tolla bile jd mende gni :(

KM said...

suw- sian kan.....

::CeK LaLa:: said...

Aku sgt2 memahami ape yang si abby tu rasa... Sebab aku pernah melalui situasi yang lebih kurang sama dgn itu...
Alhamdulillah... Allah dh tunjukkan pada aku...
Masih ada lagi dugaan yang lebih hebat dari apa yang pernah aku terima...
Jadi, aku harus lebih tabah dan bersyukur utk menghadapi hari2 yang bakal mendatang...


erkkk!! pakcik!! La sakit pale nehh!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin