Tuesday, October 14, 2008

Bank Negara menyerbu lagi. Mari tengok sapa yg kena...

Di bawah merupakan kenyataan yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) berhubung serbuan mereka terhadap beberapa syarikat yg disyaki mengambil wang secara tidak sah. Sila baca jika anda turut terlibat:

On 13 October 2008, Bank Negara Malaysia raided Buluhmas Enterprise Sdn. Bhd., Jazmeen (M) Sdn. Bhd, Noradz Travel & Services Sdn. Bhd., and Eastana Farm Industries Sdn. Bhd. under Section 25(1) of the Banking and Financial Institutions Act (BAFIA) 1989 and Section 4(1) of the Anti-Money Laundering and Anti-Terrorism Financing Act (AMLATFA) 2001. Section 25(1) of BAFIA 1989 prohibits any person from receiving, taking, or accepting deposits without having a valid license, whereas Section 4(1) of AMLATFA 2001 prohibits any person from engaging in, or attempting to engage in, or abetting the commission of money laundering activities.

The raids were conducted at the premises of the companies in Kuala Lumpur, Selangor and Negeri Sembilan following complaints received from members of the public. Relevant assets and documents of the companies were seized for purpose of the investigation.

Any person or company who commits an offence under Section 25(1) of BAFIA 1989 shall, on conviction, be liable to a fine not exceeding RM10 million or to imprisonment for a term not exceeding 10 years or to both. Any person or company who commits an offence under Section 4(1) of AMLATFA 2001 shall on conviction, be liable to a fine not exceeding RM5 million or to imprisonment for a term not exceeding 5 years or to both.

Members of the public are advised to be cautious of investment schemes promoted on the internet, through phone calls or through seminars conducted by individuals or companies that are not licensed or authorized by Bank Negara Malaysia to accept deposits or to conduct foreign currency dealings. A list of all licensed institutions that accept deposits is available on Bank Negara Malaysia's website at www.bnm.gov.my.

* KM pernah diajak join Buluh Mas tp seperti biasa KM menolak kerna sekali pun syarikat tu cuba berkongsi2 kekayaan ngan orang ramai tp bila ada pihak yg tidak berpuas hati & melaporkannya kepada pihak berkuasa maka inilah yg terjadi.

16 comments:

butterflytwinlove said...

disebabkan itu jgn la kita mudah terpedaya dgn janjian wang yang byk..
nak tanya sket ni.KM ni study lagi ke?

Kebencian_Maharaja said...

Butterfly- KM study secara tak formal. Bukan cam butterfly, student U kan..kan...KM belajar sampai mati...

dakgilachoc a.k.a nani said...

owh nasib baik ko tak masuk sekali lam berita tu erk KM..lau tak feymes la ko KM sbb terlibat sama..=P

cHeRyNa PiReS said...

"The raids were conducted at the premises of the companies in Kuala Lumpur, Selangor and Negeri Sembilan...."

buat malu jek! ish...nywayz...bukan senang nak jd senang:D

ita.itu said...

butter-study apa..dah tua dah tuh..study buat anak je kot..haha

tipahvogue said...

KM, jangan tak taw ye, department tipah la yang gi raid tu! hahahaha....jahat lagi zalim kitoang nih taw!!!

so, pasnih kalo ada sesapa ajak join skim2 cepat kaya gini, baik tanya kat tipah dulu k!

suw said...

selalu nmpak sticker pasal buluhmas ni kat kereta2..isk isk isk..illegal ghoper2nyer

lambadak said...

biasala syrkt melayu mesti la kena attack bnm
mari melayu semua pasni kita support nombor ekor
sebab bnm tak kacau n tak haram
noradz semua tu bahaya...bukan bahaya sebab company cabut..tapi sebab bnm tu sendiri nak wat duit.huhuhu
skang negara dah miskin,buat duit cara begini la...sebab tu PM kita dgn angkuh kata ekonomi negara sangat stabil

lambadak said...

sykt non muslim pun ada buat mcm ni tapi tak dikenakan tindakan...
kenapa?
sebab bnm sangat baik nak tolong org melayu jgn terpedaya atau jgn lalai..
(salah satu kenapa kerajaan sekarang tidak diterima oleh rakyat)

Kebencian_Maharaja said...

Nani-KM kan mr. clean floor hehehe...

Cheryna- kalau nak jadi susah, senang je hehehe....

Ita- Amboi ko Ta. Cakap kat Nani tapi perlinya kat aku ye? Study bukan wajib pe. Sampai mati pun kena tuntut ilmu. Tak kirala ilmu buat anak ke, kacau emak ke, janji ilmu hehehe....tp jgn songsangla.

Cik Tipah- KM tau korang FBI cawangan Bank Negara kan....KM cuma tukang himpun coin Bank Negara je hehehehe...

Su- penah nampak sticker gambo KM? kalau xpenah nanti KM bg sticker tu kt Su ye hehehe.....

Lambadak- Hehehe....ko sapa ekk?

kehebatan maharani said...

Apakah nama syarikat ini?

Syarikat yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia, Syarikat BuluhMas Enterprise Sdn. Bhd. No. Pendaftaran : 813712-M. Sebelum ini syarikat ini hanya dikenali sebagai Syarikat BuluhMas Enterprise sahaja.

Di manakah Syarikat BuluhMas ini beroperasi?

No. 35 & 35A, Jalan 1, Taman Raden Jaya, 45500 Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan.

Sejak bilakah syarikat ini beroperasi?

Promosi PERCUMA bermula pada penghujung tahun 2006.
BULUHMAS mula mengenakan caj RM15.00 dalam bulan 8/2007 sehingga sekarang.

kacaptelabik said...

hehe. Aku tak kesah korang nak kata apa. Kalau BNM kata buluhmas kene tutup. Aku cuma hilang satu peluang untuk jana wang sahaja. So, bukan masalah besar bagi aku.

Tapi kalau ini satu peluang untuk memajukan IKS dan orang melayu serta membantu sedikit sebanyak orang kita, aku takkan tolak.

Yang penting, fahamkan dulu apa benda nih. AKu buat kerja. So, aku terima upah. Kalau aku dok goyang kaki, aku tak layak terima upah buluhmas..

lambadak said...

Pada pendapat sayalah, Buluhmas memberikan satu peluang kepada masyarakat Malaysia untuk memajukan diri. Kenapa BNM nak tutup periuk nasi mereka??? Mungkin bagi mereka yang taksub akan terus meletakkan duit mereka di Buluhmas dengan pakej yang besar . Tapi mereka ni akan dapat pendapatan setiap bulan.... pendapatan ini belum tentu semuanya dimasukkan semula ke BULUHMAS... pasti ada yang di simpan di bank, ASB dan sebagainya sebagai jaminan hidup akan datang.

Buluhmas adalah tempat untuk menghasilkan pendapatan ke 2. Kenapa BNM nak kacau ??? Sedangkan banyak kebaikan yang akan wujud melalui BULUHMAS ni. Rakyat boleh hidup dalam tahap selesa, produk IKS mula dikenali oleh rakyat Malaysia, hutang-hutang keliling pinggang boleh di selesaikan sedikit demi sedikit walaupun tidak sekaligus dan menjadikan orang-orang Malaysia hidup dalam aman.... harga minyak naik pun takkan jadi isu kerana semua orang mampu berbelanja!!!

Dengan RM15 dan usaha sedikit , orang miskin pun boleh join jadi promoter sambilan ni... tak ke BULUHMAS ni membantu???

Unless ada orang yang tak puas hati dengan BULUHMAS maka PHD bermaharajalela.

Sekadar bagi pandangan.....

KM said...

kehebatan maharani- Promosi nampak hehehe.......KM tak kisah tp kalau ko kaya jgn lupa yg susah2....

kacaptelabik- Ko pun sama, kalau kaya jgn lupa org yg susah....

lambadak- Teruskan usaha anda jika ianya tidak membabitkan unsur2 haram & syubhat....

googoodolls said...

dengar kata penyiasatan ke atas buluhmas dah sampai 95%..dan lebih berpihak ke atas buluhmas..siapa boleh cerita???

noradz plak disahkan bersih dan beroperasi seperti biasa...

apa yg nak dimalukan cheryna?

No. 62, Jalan Tasek SS1, Bandar Tasek Mutiara, said...

No. 2, Jalan Angsana 1,
Taman Angsana, 80000 Sungai Petani,
Kedah Darul Aman.

Lot 2164 / 2165,
Taman Serampang, Sungai Baru,
62050 Alor Setar, Kedah Darul Aman.

No. 62, Jalan Tasek SS1, Bandar Tasek Mutiara,
Simpang 4, 41204 Pulau Pinang.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin