Friday, October 10, 2008

Asian Food Channel...Jom Layan....


Bila time free kat umah inilah antara saluran faveret KM & Budak Kacak. Saluran 703, Asian Food Channel, semuanya berkaitan ngan dunia masakan. KM tengok saluran tu bukan sebab nak jadi chef terkenal or rajin sangat memasak (pemberitahuan awal sblm ada yang akan kutuk KM hehehe...). Sebenarnya bagus juga menambah ilmu walaupun kebanyakannya resepi Barat tetapi ilmu tak mengenal batas sempadan kan.

Yg kedua, KM kasi ubah sama itu Budak Kacak. Kalau tidak dia layan Saluran Ceria ja sepanjang hari. Bayangkan 1 cerita yang sama ditengok berulang2 satu hari. Pening kepala den. Lagipun Aluran 611 tu saluran kekanak tetapi jika ditengok keterlaluan maka boleh melalaikan serta mengurangkan masa utk aktiviti pembelajaran yg lain. Rancangannya pun ada yg mengajak kanak2 sejak kecik beraksi & berpakaian secara tidak sepatutnya. Kanak2 dlm usia yg muda plak ibarat rebung yg senang dilenturkan. Dia mudah nak ikut apa saja yg dia tengok, dengar dan lalui. So kita sebagai parent yg lemah & ilmu yg sedikit ini maka perlula memantau terdaya mampu.

Salah satu siri yang Budak Kacak paling suka ialah Licence To Grill. Semuanya banyak berkaitan ngan BBQ. Host dia, Robert Rainford, chef yang berkepala botak. Layan......

11 comments:

suw said...

hehe..saya pon suke nengok..sbb nampak simple n sempoi jek haahha bkn nk blaja kih kih kih

Akak said...

Salam KM...

Akak pun suka layan AFC nie, ralit kalau dah tgk dorang nie memasak, very profesional..

mebby said...

wah wah wah KM rajin gak layan saluran masakan erkk..bagus2 pasni leh ler suruh KM masakakn heheheh

ita.itu said...

oh sy x suka omputih msk..sbb bahan2 dia susah nak carik la.kalo chef wan msk ngk..eleh..msk pun mls..konon...eh saluran ceria ok gak..citer geng bas sek..haha

Ungku Nor said...

berebut channel ni dgn anjib..dia cukup marah taim pose2 akak pi bukak AFC..hehehe

Kebencian_Maharaja said...

Su- Apasal citarasa kita hampir sama? Cuba ko jawap hehehe....

Akak- Yela..kdg2 tgk pro buat keja sempoi...sesambil terbayang kalaula aku pun begitu hehehe...

Mebby- Tengok rancangan je takleh jd pandai kecuali kalau rajin cuba apa yg dipelajari. Km memang dh masak tp KM makan sendirila heheehe..

Ita- Ko ckp je la ko malas masak, kan senang. Tak yah ko salahkan bahan susah nak cari.

Kak Nor- time pose nengok saluran ni, beleleh air liur hehehe...

.::WaNiE::. said...

saya suke benor tengok orang masak..pastu bile masak suke jek nak buat masakan melayu tapi ciri2 omputeh hahaha..

dakgilachoc a.k.a nani said...

jarang tgk tv n malas masak so no komen psl msk2 ke psl rancangan tv ke...ko nk kutuk pn silalah KM..=P

cHeRyNa PiReS said...

sbnrnye inilah channel perberet sha, KM..
lepas dah tgk, mesti nak ikut (macam budak kacak jugak).

tp dgn pakaian yg sesuai dan care yg betul laa...kerana makanan yg diikut sumenye halal:D

Mieza said...

sama lak taste kita ek...along dua2 rancangan masak ni suka layan sgt...:D

Kebencian_Maharaja said...

wanie- okla tue...KM nak buat masakan org melayu ciri2 org Asli, rasa2 bleh dak?

nani-Km tak kutuk pun. Km cakap sabo2...hehehe...

cheryna- kita memang dr team yg sama pun...hehehe...

along- rasa sakan nampak hehehe...sampai Langkawi ye...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin